۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۷۶۰۰۳
آیت الله نوری همدانی:

جریمه دیرکرد ربا و حرام است

حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تاکید مجدد و هشدار جدی به بانک ها، خواستار برچیده شدن ربا از بانک ها شد و تصریح کرد: متاسفانه با وجود انیکه بانک ها در دیرکرد دریافتی از مردم زیاده روی می کنند.
درس خارج آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، چهارشنبه 6 بهمن ماه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بهمن ماه را در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: در بهمن ماه مردم در تمام شهرها منتظر بودند تا شاه را از کشور خارج کنند و منتظر امام بودند؛ نباید بگذاریم که این دوران به فراموشی سپرده شود و در این مسیر روحانیت نقش تاثیر گذاری داشتند چون همیشه در صف اول این جوش و خروش‌ها بودند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: آمریکا در انتخابات و جریانات اخیر ثابت کرد که این کشور از درون از هم پاشیده است، آمریکایی‌های توانایی اداره کشور خود را ندارند، حال در تعجب هستیم که چگونه ادعا می‌کنند که می خواهند جهان را اداره کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به پیش‌بینی‌های امام خمینی (ره) مبنی بر فروپاشی شوروی سابق، اظهار داشت: روزی آمریکا مانند شوروی متلاشی خواهد شد به این ترامپ نگاه کنید که از هم پاشیدگی آمریکا را از درون نشان می‌دهد.

وی با مد نظر قرار دادن سخنان امام خمینی (ره) درباره عدم تکیه بر بیگانگان، گفت: بیگانگان برای ما دلسوزی نمی‌کنند؛ کسانی که بخواهند به بیگانگان تکیه کنند و به دنبال سازش با آن‌ها باشند، خائن هستند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود مساله دیر کرد بانک ها را مورد اشاره قرار داد و ضمن انتقاد جدی از بانک‌ها، گفت: دیرکرد و ربا، کار خطایی است با این پول بانک‌ها می‌شود کشاورزی کرد و اوضاع اقتصادی را متحول ساخت؛ اما این بانک‌ها این پول‌ها را ربا می‌دهند که کار بسیار خطایی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: مردم به ما نامه می‌نویسند و از پرداخت اجباری دیرکردها به تنگ آمده‌اند، بارها تذکر داده‌ام باردیگر نیز هشدار می دهم که این دیرکردها رباست، ما در دفاع از شرع و حقوق مردم کوتا نخواهیم آمد و مقاومت خواهیم کرد.

وی ضمن تاکید مجدد و هشدار جدی به بانک ها، خواستار برچیده شدن ربا از بانک ها شد و تصریح کرد: متاسفانه با وجود انیکه بانک ها در دیرکرد دریافتی از مردم زیاده روی می کنند.

وی ابراز داشت: ربا باید از بانک ها برچیده شود؛ این دیرکردی که می‌گیرند بسیار زیاد است؛ این‌ها به منظور تشویق می‌گویند که اگر زودتر بدهی خود را پرداخت کنید دیرکرد تعیین شده را می‌بخشیم؛ این‌ها مال مردم را به خودشان می‌بخشند؟ اصل گرفتن دیرکرد حرام است و بخشودگی دوباره آن بی معنی است./836/202/ص

ارسال نظرات