۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۷۶۰۱۹
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

مسجد هسته مقاومت فرهنگی است

غیب‌پرور گفت: مسجد باید هسته‌ مقاومت باشد، در اصل بالاتر از مقاومت نظامی مقاومت فرهنگی مطرح است و اگر خاک‌ریز فرهنگی مسجد سست باشد همه چیز از بین خواهد رفت.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه برترین‌های مساجد کشور که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد ضمن درود به روح شهدا به ویژه شهدای آتش‌نشان، اظهار داشت: شهدای آتش‌نشان با تلاش خود در ساختمان پلاسکو نشان دادند که روحیه ایثار همچنان در ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: توقع بر این است که پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی حرکت مساجد ما رو به رشد باشد، اینکه حتی اگر حرکت ما رو به جلو هم باشد کافی نیست بلکه این حرکت باید استمرار نیز داشته باشد، نقش آفرینی مسجد یا انفرادی است یا جمعی، اما جنبه اجتماعی مسجد سخن جدیدی نیست و از صدر اسلام به این شکل بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: مسجد مرکز اقدامات دینی، فرهنگی و تعاملات اقتصادی و همچنین رسیدگی به احوالات مردم است، در طول انقلاب و نهضت انقلاب اسلامی نیز نقش مسجد به این شکل بوده است، شهیدان ما غالبا از مساجد کار خود را آغاز کردند، مسجد امروز هم باید کارکرد خود را حفط کند و کانون انسجام بخشی کشور است.

غیب‌پور یادآور شد: مسجد محل همگرایی مردم است و همین امر سبب شده است مساجد نقش خود را در انقلاب خوب ایفا کنند، مسجد محل انسجام‌بخشی است و مومنان وقتی در مسجد جمع می‌شوند کارهای دینی، اجتماعی و... را یاد می‌گیرند که این عامل تکامل است، مسجد در واقع محل امنی برای مردم است و مردم به آنجا پناه می برند.

وی افزود: در وجه اجتماعی مسجد باید وظیفه خدمت‌رسانی داشته باشد، اگر اصحاب یک مسجد به احوالات پیرامونی نگاه کنند می‌بینید که وضعیت مسجد چگونه حواهد شد، یک مسأله دیگر این است که مسجد باید هسته‌ مقاومت باشد، در اصل بالاتر از مقاومت نظامی مقاومت فرهنگی مطرح است، اگر خاک‌ریز فرهنگی مسجد سست باشد همه چیز از بین خواهد رفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بنده از روز اول برای انسجام و همکاری با مسجد پای به میدان گذاشتم خاطرنشان کرد: بسیج مسجد در یک کفه ترازوی فعالیت‌های ما قرار دارد که البته نیازمند اتحاد هیأت امنا، امام جماعت و بسیج می‌باشد، محور مسجد امام جماعت مسجد است و با این همگرایی ما برنامه‌های خود را با سهولت بیشتری می‌توانیم انجام دهیم.

غیب‌پرور ابراز داشت: مساجد باید هسته‌‌ علمی و خدمت‌رسان باشند، مساجد باید زمزم انقلاب اسلامی برای مردم این مرز و بوم شوند، زمزم دائما جوشان است و سستی در آن معنا ندارد، در این شرایط می‌توان مقابل رهبری سر را بالا گرفت، در همین راستا برای سال 96 ما یک حجم هفت هزاری از مساجد را در نظر گرفته‌ایم، تاکید بنده بروی خدمت‌رسانی و توجه به مردم است، زیرا مردم نیازمند امید و نشاط هستند و ما وظیفه این را داریم که این شرایط را فراهم کنیم و مسجد به عنوان کانون این اقدام خواهد بود.

وی در پایان گفت: بسیج ادعای تصدی‌گری در مساجد را ندارد اما می‌خواهد در حلقه کمک این بخش باشد./202/816/ب1

ارسال نظرات