۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۷۶۰۴۶
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

پایگاه توحیدی مسجد در مقابل کفر اثرگذار است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: مسائل سیاسی به ویژه استکبار ستیزی در مقابل کسانی که خدا را قبول ندارند از هدف‌های مهم مسجد است و در مقابل کفر پایگاه توحیدی مسجد اثرگذار است و برای کفر باید اقدامی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه برترین‌های مساجد کشور که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه خدا در قرآن کریم واژه‌های سجود، رکوع و سجده را بارها تکرار کرده است، اظهار داشت: در مورد سجده آیه‌های زیادی به شکل فردی و جمعی آمده است اما آیا این امر کافی است یا خیر مهم است و باید گفت مسجد در بعد اجتماعی بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: کسی که به دنبال از بین بردن اساس دین باشد مشرک است، تعمیر و آبادانی مساجد به دو نوع ظاهری و باطنی تقسیم می‌شود، ظاهر که ساختمان مسجد است اما باطن شامل انسان‌سازی است، فرهنگ نماز و قانون آن هم در تمام سطوح جامعه به وجود می‌آید، همچنین مسائل اجتماعی و اقتصادی مردم باید در مسجد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: مسائل سیاسی به ویژه استکبار ستیزی در مقابل کسانی که خدا را قبول ندارند از هدف‌های مهم مسجد است، هدف از مساجدسازی جهاد فی سبیل الله است، در مسجد حفظ منافع مسلمانان و مصلحین باید مدنظر باشد، در مقابل کفر پایگاه توحیدی مسجد اثرگذار است و برای کفر باید اقدامی داشته باشد، مسجد باید پایگاه اتحاد مسلمین باشد و همچنین همسویی با رهبری و امامت از دیگر وظایف آن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی یادآور شد: جایگاه محبوبین و محبان خداوند باید مسجد باشد، محل انصاف عدل و داد مسجد است و در اصل مسجد پایگاه رفع تبعیض و زینت انسان قرار می‌گیرد، کسانی نیز به دنبال تخریب مسجد هستند، برخی مانع احداث مسجد می‌شوند اما این تخریب ظاهری است، همچنین برخی سبب فراموشی یاد خدا و همچنین پایگاهی برای استکبار می‌شوند و وظیفه ما در مقابل این افراد این است که بایستیم.

وی افزود: در کنار مساجد خدواند، بقاع متبرکه و حرم اهل‌بیت(ع) را نیز قرار داده و این بیوت در راستای مسجد هستند، آنجا هم باید اسم خدا بیاید، نباید فراموش کرد که بقاع متبرکه و امامزادگان مقابل مسجد نیستند، اگر درست راهبری شود تمام مردم عاشق این بقاع نیز به سوی مسجد کشیده می‌شوند، ائمه ما مسجد را بقاع مقدس معرفی می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هنر امام راحل این بود که مسجد را از یک پایگاه فردی به یک مسیر اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تبدیل کرد، خاطرنشان کرد: یک نظریه‌پرداز درباره نقش امام راحل در ایران گفته است "امام راحل اسلامی که فقط در مسائل فردی مطرح بود را به یک حکومت تبدیل کرد".

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ابراز داشت: از وقف باید تبلیغ کنید، وقف در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... نقش داشته است، این حکم الهی باید آنچنان به جامعه ارائه شود که مردم دیدشان باز شود، وقف فقط فرهنگی نیست و بخش عمده‌ای از آن اقتصادی نیز می‌باشد.

وی در پایان گفت: فرهنگ وقف در جامعه باید به خوبی تبیین شود، وقف یک حکم جامع الهی است و ما وظیفه داریم آن را به خوبی برای مردم تبیین کنیم./202/816/ب1

ارسال نظرات