۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۷۶۰۷۲
یک حقوقدان:

افزایش آمار طلاق در کشور نگران کننده است

رییس هیأت مدیره مرکز حقوقی حصا افزایش ‌آمار طلاق در کشور را نگران کننده خواند.
مرکز حقوقی حصا

مهدی دارابی، رییس هیأت مدیره مرکز حقوقی حصا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که 75 درصد از پرونده‌های این مرکز منجر به صلح طرفین شده است، اظهار داشت: مرکز حقوقی حصا قبل از هر اقدامی در پذیرش پرونده‌ها، خانواده‌ها را ملزم به عبور از کانال مشاوره منظم و پی در پی‌ می‌کند که نتیجه آن، انصراف 75 درصدی مراجعین طلاق از تصمیم خود بوده است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش طلاق در جامعه، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه با افزایش بسیار زیاد طلاق در جامعه روبرو هستیم، در این راستا رهنمودها و توصیه های مراجع می تواند کارگشا باشد.

این حقوقدان تصریح کرد: در مرکز حقوقی حصا، وکالت و مشاوره صورت می‌گیرد اما تمرکز اصلی این مجموعه در راستای مشاوره دهی به زوجین است تا قبل از آن که طرح دعوی شود، از مشکلات جلوگیری کنیم به گونه‌ای که با گذشت چهار سال از تأسیس این مجموعه تا کنون بیش از 5 هزار مورد مشاوره و وکالت داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش روز‌ افزون مشکلات و عدم دسترسی اقشار آسیب‌پذیر به وکالت و مشاوره قبل از به وجود آمدن مشکلات ما را برآن داشت تا با تیمی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین نخبگان حقوقی و وکلای پایه یک، بدون هیچ‌ چشم‌داشتی به افزایش سطح اطلاعات حقوقی مردم و کمک به آنها در مسائل حقوقی بپردازیم. /878/ت303/ج

ارسال نظرات