۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۷۶۰۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

شبکه تبلیغ ظرفیتی مناسب برای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ترویج و تبیین اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب در جامعه باید از شبکه تبلیغی و جامعه روحانیت استفاده کرد.
بزمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان امروز در نشست «تبیین طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب» که در جمع روحانیان مستقر در سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: افراط، تفریط و اسراف همیشه در مکتب اسلام، آیات وحی، نزد اهل بیت(ع) و بزرگان دین مورد نکوهش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از طرفی عدم اسراف و استفاده درست و اصولی از منابع و نعمت‌های خدادادی در دین مبین اسلام و از لسان ائمه اطهار(ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت آب در جامعه یک ضرورت انکارناپذیر است، تصریح کرد: تبیین این فرهنگی ارزشی در جامعه تنها بر عهده یک نهاد و سازمان ساخته نیست بلکه همگان باید در این زمینه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام بزمانی با بیان اینکه جامعه روحانیت و شبکه تبلیغی ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج این فرهنگ در بین اقشار مختلف مردم به شمار می‌رود، افزود: روحانیان با توجه به نفوذ کلامشان، جایگاه اجتماعی و معنویشان در بین مردم و اعتماد مردم نسبت به خودشان باید بکوشند تا زوایا و ابعاد مختلف فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب را برای مردم بازگو و تبیین کنند.

وی گفت: روحانیت باید این نکته را به مردم یادآور شوند که کشور ایران به ویژه استان سیستان و بلوچستان با بحران آب و بی‌آبی رو برو است و باید در نحوه استفاده و برداشت آب تجدید نظر کنند و این ماده حیات‌ببخش را صحیح و بهینه استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: روحانیان مورد وثوق مردم هستند و از این فرصت مغتنم باید برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی عمومی در جامعه برای اشاعه و نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت مصرف آب استفاده ببریم./202/831/ب1

ارسال نظرات