۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۷۶۱۴۰
آیت الله علم الهدی در دیدار ائمه جمعه اهل سنت خراسان:

جمهوری اسلامی ایران در زمینه وحدت اسلامی موفق عمل کرده است

امام جمعه مشهد مقدس گفت: دشمنان نه تنها در استان خراسان که در زمینه وحدت مذهبی برجستگی های فراوانی دارد، بلکه حتی در سیستان و بلوچستان نیز با وجود تشکیل گروه های تروریستی نتوانستند اختلاف مذهبی ایجاد کنند و روحانیت را به پای خود بکشند.
دیدار ‌آیت الله علم الهدی با ائمه جمعه اهل سنت خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی ظهر امروز در دیدار ائمه جمعه اهل تسنن خراسان که در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز نعمت وحدت به خوبی در سراسر کشور ما وجود دارد و دشمنان با همه فتنه انگیزی هایی که کردند نتوانستند در زمینه مذهبی فتنه ای ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: دشمنان در زمینه مسائل قومی فتنه هایی مانند ماجرای خلق عرب و خلق بلوچ به وجود آوردند و البته در آن جریان ها نیز شکست خوردند اما در هر حال بحمدالله در زمینه مذهبی قدرت ایجاد فتنه نداشتند.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: امروز هیچ نقطه ای در کشور وجود ندارد که تحت عنوان اختلاف مذهبی ساز مخالفت با نظام بلند شود. دشمنان نه تنها در استان خراسان که در زمینه وحدت مذهبی برجستگی های فراوانی دارد، بلکه حتی در سیستان و بلوچستان نیز با وجود تشکیل گروه های تروریستی نتوانستند اختلاف مذهبی ایجاد کنند و روحانیت را به پای خود بکشند.

آیت الله علم الهدی وحدت میان مذاهب مختلف را نتیجه نقش آفرینی بسیار خوب ائمه جمعه، به ویژه ائمه جمعه اهل سنت قلمداد کرد و گفت: شاید نخستین سعی دشمنان این بود که مخالفت با نظام را از درون مذاهب غیر همسو با آن ایجاد کنند و در این زمینه توطئه های پیچیده ای انجام دادند و هزینه های کلانی برای ایجاد گروه های تکفیری و جریان تحجر شیعی خرج کردند اما الحمدلله نتوانستند نتیجه بگیرند.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی در زمینه وحدت اسلامی طی 37 سال گذشته کاملا موفق عمل کرده است، اظهار کرد: با وجود این موفقیت، امروز مشکلی داریم که اگر به آن توجه نکنیم، ممکن است کار از کار بگذرد. امروز مشکل این است که دنیا بر سر ما ریخته اند تا پیامبر(ص) و دین را براندازی کنند و در دشمنی شان به دنبال چیز دیگری نیستند چرا که به فرموده امام بزرگوار، آمریکا از اسلام سیلی خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی یادآور شد: روزی که دشمنان ما از اسلام سیلی نخورده بودند، به دنبال براندازی اش بودند؛ چه رسد به امروز که از اسلام سیلی خورده اند. برای دفاع از پیامبر(ص) و اسلام نیز یک جبهه در دنیا وجود دارد و آن جبهه انقلاب اسلامی است. امروز مشخص شده آن کسانی که با حرکات ناهنجار ارهابی و تکفیری شان شعار دفاع از پیامبر(ص) سر داده اند، از خود دشمنان هستند.

آیت الله علم الهدی با هشدار به ائمه جمعه اهل تسنن مبنی بر سرمایه گذاری دشمنان بر عقاید دانشجویان و طلاب جوان، تصریح جرد: دشمن می خواهد به هر شکل ممکن جوانان را از ما جدا کند. امروز 5 درصد جمعیت دانشگاه فردوسی را دانشجویان اهل تسنن تشکیل می دهند که عمدتا مخاطب برنامه های دانشگاه قرار نگرفته اند و اگر این دانشجویان جذب جریانات سیاسی مورد پسند دشمن شوند، دشمنان آن ها را ابزاری بر ضد پیامبر(ص) می کنند.

وی افزود: جذب نسل جوان به نماز جمعه اهمیت دارد و اگر شما با آن ها ارتباط بگیرید، می توانید جذب شان کنید. جوان باید جذب فکری شما شود تا حداقل در فاصله هر دو جمعه، واکسینه شود./201/820/ب1

ارسال نظرات