۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۷۶۱۹۳
رییس سازمان بسیج مستضعفین:

نعمت رهبری قوی‌ترین عامل همگرایی رسانه‌های کشور است

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر وحدت وفاق ملی، انسجام‌بخشی و همگرایی در بین رسانه‌های کشور، گفت: در این زمینه قوی‌ترین نقطه و عامل همگرایی رسانه‌های ما نعمت رهبری و ولایت فقیه است.
سردار غیب پرور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور، شامگاه امروز در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در محل تالار سوره حوزه هنری در تهران برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه خطیر رسانه‌ها در نظام اسلامی، اظهار کرد: نقش‌آفرینی به‌موقع، به‌جا و اثربخش نیاز امروز نظام و انقلاب است؛ ازاین‌رو همه به‌ویژه نخبگان جامعه و رسانه‌ها باید تلاش کنند تا نقش‌آفرینی و فعالیت آنها اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه اگر زمانی متوجه شویم برآیند کار ما اثربخش نیست یا اثربخشی اندکی دارد باید به‌طور جد در خود تجدیدنظر کنیم، اضافه کرد: ما باید به نقطه‌ای برسیم که افزون بر انجام وظیفه، به محصول و ثمره کار خود هم توجه کنیم؛ در حالی که اکنون بسیاری از مواقع این کار را نمی‌کنیم.

سردار غیب‌پرور افزود: گاهی تصور می‌کنیم به دلیل آنکه در جرگه حزب‌اللهی‌ها بوده و مدعی حراست از ارزشها و چارچوب‌های انقلاب اسلامی هستیم لاجرم نتیجه و ثمره کار ما هم درست است در حالی که همیشه این‌گونه نیست.

وی ادامه داد: تکلیف عناصر حزب‌اللهی و پایبند به ارزشها و در نقطه مقابل تکلیف کسانی که ضدانقلاب بوده و نظام را قبول ندارند روشن است؛ اما در این میان بخش قابل ملاحظه‌ای از مردم را داریم که قشر خاکستری نامیده می‌شوند.

سردار غیب‌پرور خاطرنشان کرد: این قشر افرادی هستند که هر طیف درباره آنها هوشمندانه‌تر عمل کند موفق‌تر خواهد بود؛ ازاین‌رو باید دقت و هوشیاری نیروهای انقلابی برای جذب قشر خاکستری به سمت ارزشهای اسلامی و انقلابی بیشتر باشد.

سیاست‌زدگی مطبوعات و نشریات آفت فضای رسانه‌ای کشور‌ است

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از نشریات ما سیاسی نیستند بلکه سیاست‌زده هستند، اظهار کرد: سیاسی بودن خوب بوده اما سیاست‌زدگی نادرست است؛ این در حالی است که بسیاری از مطبوعات ما نسبت به بخشهای اجتماعی و ادبی که ازقضا نیاز جامعه هم محسوب می‌شود، بی‌تفاوت هستند.

سردار غیب‌پرور با تأکید بر بهبود کیفی آثار رسانه‌‌ای در کشور، خاطرنشان کرد: باید فعالان عرصه رسانه در پی بهتر کردن و بهبود کیفیت کار خود باشند؛ زیرا اگر رسانه خوب و درست بنویسد، بدون شک دیده می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت عمل به‌موقع و به‌اندازه در رسانه‌ها، همگرایی رسانه‌های موجود در کشور را ضروری ارزیابی کرد و افزود: در این راستا باید نشریات منصوب به خط اصیل انقلاب که خود را بسیجی می‌دانند، بیش از سایر رسانه‌ها به وحدت و وفاق ملی و انسجام‌بخشی و همگرایی توجه کنند.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه شرط بقای همه حکومت‌ها ازجمله نظام جمهوری اسلامی همگرایی ملی و انسجام است، تصریح کرد: تحقق این انسجام و همگرایی الزاماتی دارد که این الزامات باید تعریف، احصا و اجرا شوند.

وی با اشاره به اینکه نقطه همگرایی ما در رهبری انقلاب و ولایت فقیه است، افزود: درواقع قوی‌ترین نقطه همگرایی رسانه‌های ما نعمت رهبری است.

ملت ما نیازمند امید و نشاط هستند

رییس سازمان بسیج مستضعفان در ادامه با بیان اینکه امروز مردم ما به امید و نشاط نیاز دارند، تصریح کرد: ملتی که دائماً در گوش او آیه یأس و ناامیدی خوانده شود، نمی‌تواند راه نشاط، پیشرفت و تکامل و شکوفایی را طی ‌کند.

سردار غیب‌پرور با تأکید بر اینکه باید رسانه‌ها روح امید و نشاط را در ملت بدمند، افزود: اگر این موضوع در نشریات و مطبوعات ما رعایت شود بدون شک روند رشد و تکامل در کشور تسریع می‌یابد؛ در حالی که متأسفانه اکنون بسیاری از رسانه‌ها به این موضوع بی‌توجه هستند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب قلم و رسانه جایگاه ویژه‌ای داشته و باید با نگاه منفعت ملی، تکلیف الهی، انقلابی و انسانی خود را انجام دهند، اضافه کرد: همگرایی، موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی و مخاطب شناسی از ملزومات رسانه‌های ما محسوب می‌شود.

سردار غیب‌پرور اظهار کرد: با وجود این دیده می‌شود که بعضی از نشریات ما تنها به جناح‌گرایی و مسائل بی‌مایه می‌پردازند و حتی برخی از آنها گاهی از دایره تقوا هم خارج می‌شوند.

وی خطاب به رسانه‌ها گفت: آب به آسیاب دشمن نریزیم و حرفی نگفته و قلمی نزنیم که منافع انقلاب و ملی را پایمال می‌کند؛ زیرا این مسائل ایراد بزرگی برای رسانه‌های کشور است.

سردار غیب‌پرور با تأکید بر اینکه باید در رسانه اقتضائات انقلاب و نظام اسلامی و رسالت خود را به‌درستی بدانیم؛ چراکه ما در وسط میدان جنگ نرم هستیم، اظهار کرد: امروز هجمه‌های عظیمی علیه نظام و انقلاب صورت می‌گیرد که در این میان باید رسانه‌ها حر باشند نه اینکه سرسپرده جناح‌ها و گروه‌های سیاسی باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این زمینه سیاست‌ها و رویکردهای سازمان بسیج مستضعفین هم نسبت به گذشته متفاوت می‌شود، خاطرنشان کرد: از این پس عمده برنامه‌های سازمان بسیج رسانه در سطح استانها برگزار شده و برای اعتلای این بخش تلاش بیشتری می‌شود؛ زیرا یکی از مصادیق بارز اعتلای بسیج که رهبری بر آن تأکید داشتند، اعتلا و ارتقا در حوزه بسیج رسانه است.

گفتنی است، در این آیین از شش برگزیده جشنواره رسانه‌ای ابوذر کشور در محورهای مختلف اقتصاد مقاومتی، امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر، دشمن‌شناسی، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، تقویت روحیه خودباوری و همچنین بخش آزاد با اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدیه قدردانی شد.

هادی رحیمی کوهستان، خبرنگار خبرگزاری رسا هم در این جشنواره در بخش آزاد و با مقاله «واکاوی عوامل سهل‌انگاری در نهادهای فرهنگ‌ساز/ ولنگاری فرهنگی؛ تأملی بر کم‌کاری، تلنگری برای بیداری» به مقام برتر کشور دست یافته بود که از او به‌عنوان یکی از شش برگزیده مرحله نهایی این جشنواره تجلیل شد./201/9314/ب1

ارسال نظرات