۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۷۶۱۹۴
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور:

بصیرت سیاسی در سایه خانواده های متدین حاصل می شود

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: تبلیغ یعنی تربیت انسان ها و فرهنگسازی و تربیت امری مستمر، پیچیده و دقیق است و از طرفی برای بصیرت سیاسی ما نیاز به خانواده های متدین داریم.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسکندری، معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور ظهر امروز ششم بهمن در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت گفت: آن چیزی که وظیفه اولیه ماست این است که بتوانیم مبلغان خواهری را که در حوزه های علمیه هستند توانمند کنیم.

وی با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و تبلیغی در حوزه های علمیه خواهران یک شبکه قوی ایجاد شده است، تصریح کرد: ما در حال حاضر 500 مدرسه داریم که درآن خواهران انقلابی در مسیر علم و معنویت تلاش می کنند و آنجا تربیت شدند.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور افزود: این ظرفیت برای پاسخگویی به نیاز امروز جامعه باید فعال شود و نخستین گام این است که اساتید در موضوعات فرهنگی و تبلیغی دانش و مهارت لازم تبلیغی را برای خودشان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغ باید مخاطب محور و موضوع محور باشد، اظهار کرد: این ظرفیت وجود دارد که بیش از 100 رشته تخصصی تبلیغ ایجاد شود که در موضوعاتی مانند حجاب، بصیرت سیاسی، سبک زندگی و خانواده باشد.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه محور بعدی تبلیغ، روش محور است، اظهار کرد: یکی از روشهای تبلیغ خطابه است که مباحث دینی را بیان می کند و شیوهای تبلیغ در حال حاضر به صورت مجازی، هنری، مکتوب و رسانه ای است.

وی ادامه داد: ما باید در این عرصه ها مبلغان توانمند را تربیت و خواهران طلبه را در راستای برنامه ریزی تبلیغی توانمد کنیم و برای رسیدن به این هدف باید در هر مدرسه چند استاد توانمند در موضوعات تبلیغی داشته باشیم و یکی از رسالت های خواهران این است که در همه برنامه ها بسیج شوند.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با تأکید بر نقش خانواده گفت: خانواده رکن اصلی تعالی افراد را بر عهده دارد و ما باید این موضوع را دنبال کنیم.

وی درادامه با بیان اینکه در حال حاضر 160 هزار خواهر حوزوی داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه تبلیغ دارای سه رکن محتوا، مهارت و شیوه تبلیغ است، باید در هر سه زمینه طلاب توانمند باشند تا بتوانند سبب جذب مخاطب شوند.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور اظهار کرد: تبلیغ یعنی تربیت انسان ها و فرهنگسازی و تربیت امری مستمر، پیچیده و دقیق است و از طرفی برای بصیرت سیاسی ما نیاز به خانواده های متدین داریم./202/934/ب1

ارسال نظرات