۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۷۶۱۹۶
امام جمعه شهرکرد:

فتنه ‌شناسی ضرورت تداوم انقلاب است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه فتنه، آفت انقلاب و فتنه ‌شناسی ضرورت تداوم انقلاب است، گفت: از جمله ضرورت‌های تداوم‌بخشی به انقلاب، داشتن روحیه انقلابی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست اعضای ستاد دهه فجر این استان، اظهار کرد: همه اقشار جامعه مقید هستند که برنامه‌ای به نام دهه فجر برگزار کنند و از این دستاورد که خدا به آنها اعطا کرده بگویند و بشنوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه ۱۹ بهمن به عنوان یک افتخار ملی و مسأله مهم استان باید پررنگ شود، گفت: خطری که این واقعه مهم را تهدید می ‌کند، پراکنده گویی در مورد آن است در حالی که باید این حرکت به ‌عنوان یک دستاورد ملی بیان و هر ساله یادواره بزرگی برای آن برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نگاه به قدرتهای بیرونی و استکبار را یک خطر مهم برای انقلاب دانست و گفت: در موضوع برجام و امثال آن باید جلوگیری از ایجاد راه نفوذ دشمن مورد توجه قرار گیرد و جلوگیری از نهادینه شدن نگاه به بیرون یکی از بایسته‌های مهمی است که باید در جامعه به آن پرداخته شود.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب در تمامی عرصه‌ها زیاد است و باید در این زمینه اطلاع ‌رسانی مناسب انجام شود، افزود: در ادارات، مساجد و کارخانجات باید یاد و نام انقلاب و دهه فجر زنده بماند اما نباید از جلسات محوری در هر شهر غافل شد و هر چه بیشتر باید این جلسات متمرکز برگزار شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اسلام جز با تبعیت از پیامبر(ص) به وحدت نرسید، افزود: روحیه خضوع و تبعیت ‌پذیری از ولی در عمل، رمز بقای فرهنگ اسلامی است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب ما ابراهیمی است، گفت: در سوره مبارکه آل عمران آمده کسانی که در مسیر انقلاب ابراهیمی هستند باید از این راه تبعیت کنند.

وی با اشاره به اینکه شناخت درست از امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از دیگر بایسته‌های انقلاب است، تصریح کرد: اگر بخواهیم انقلاب پایدار بماند باید رهبران آسمانی‌مان و مسیرشان را بشناسیم و به جامعه بشناسانیم.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: باور به اینکه انقلاب یک حکومت و آمدن عده‌ای و رفتن عده‌ای دیگر است صحیح نیست چراکه انقلاب یک فرهنگ برگرفته از اسلام است که نباید متزلزل شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه الله ‌اکبر رکن انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این باور باید ما را به تقویت باور ایمانی برسانند و اگر باور ایمانی در جامعه مطرح باشد، هجمه فرهنگی، استحاله و فتنه کار خودشان را می ‌کنند.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: شناخت عمیق و درست از چالشهایی که با آن مواجه بودیم و هستیم، بایسته دیگر دهه فجر است که باید این موضوع به جامعه تأکید شود.

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: فتنه، آفت انقلاب و فتنه ‌شناسی ضرورت تداوم انقلاب است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر این نکته تأکید دارند.

وی با اشاره به اینکه انقلابی ماندن نباید قربانی نگاه‌های جناحی شود، گفت: از جمله ضرورت‌های تداوم‌بخشی به انقلاب، داشتن روحیه انقلابی است.

امام جمعه شهرکرد یادآور شد: یاد نام و راه شهدا همواره باید زنده نگه داشته شود و عمق مکتب و اهداف بلند شهدا در همایش‌ها و یادواره‌ها به جامعه منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به اینکه پرهیز از جناحی‌گری از دیگر بایسته های انقلاب است، تصریح کرد: بنده به شدت در این مورد احساس خطر می ‌کنم؛ متأسفانه سلایق نگاه جناحی در برخی افراد وجود دارد و این موضوع مصداق نفسانیت است./202/9457/ب1

ارسال نظرات