۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۴۷۶۲۰۲
مسؤول مرکز مانیتورینگ شبکه های فارسی زبان:

ترویج فرهنگ تک زیستی محور تولیدات غرب در سال های اخیر است

مسؤول مرکز مانتورینگ شبکه های فارسی زبان با بیان این که متاسفانه در سال های اخیر سینمای غرب کانون خانواده را هدف قرار داده است، گفت: ترویج فرهنگ تک زیستی و فردگرایی مطلق مهم ترین هدف تولیدات فرهنگی سینمای غرب در سال های اخیر است.
سعید عبدالهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید عبدالهی، مسؤول مرکز مانیتورینگ شبکه های فارسی زبان شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در دهه 60 انیمیشن هایی برای کودکان در رسانه ها و رسانه ملی به نمایش گذاشته می شد که بیشتر به دنبال تقویت عنصر خانواده بود، گفت: این انیمیشن ها به کودکان آموزش می داد که با بروز هر مشکلی به خانواده مراجعه کنند و به عبارت دیگر تقویت عنصر خانواده و خانواده محوری از اهداف تولید این محصولات فرهنگی بود.

وی افزود: انیمیشن هایی مانند خانواده دکتر ارنست، مهاجران، حنا دختری در مزرعه، زنان کوچک و پسر شجاع از جمله این انیمیشن هایی بودند که فرهنگ خانواده گرایی را در میان کودکان ترویج کرده و خانواده را اصل و محور زندگی انسان ها معرفی می کردند.

مسؤول مرکز مانتورینگ شبکه های فارسی زبان تصریح کرد: متأسفانه امروز برخلاف گذشته محصولات فرهنگی غربی به دنبال جدا کردن روح کودک و نسل جوان از خانواده بوده و فرهنگ تک زیستی را در میان آنها ترویج می کند.

حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه امروز محبوب ترین انیمیشن در میان کودکان انیمیشن باب اسفنجی است، گفت: این انیمشن استقلال از خانواده، فرهنگ تک زیستی، زندگی با دوستان و حذف عنصر خانواده را در میان کودکان و نوجوانان ترویج می کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در این انیمیشن محبت به حیوان خانگی و حیوان خانگی جایگزین اعضای خانواده و محبت به آنها شده است، افزود: هدف از تولید محصولاتی به این شکل ترویج فرهنگ فردگرایی است؛ زیرا منافع سرمایه داران غربی با ترویج فردگرایی تأمین می شود چرا که انسان تنها ضعیف و قابل حکومت بوده، اطاعت پذیر است و چنین انسانی را به راحتی می توان هدف استثمار چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی قرار داد.

کارشناس رسانه ملی با تأکید بر اینکه فردگرایی از مؤلفه های سبک زندگی غربی است، ادامه داد: همانطور که بیان شد انسان تنها و تک زیست به راحتی قابل مدیریت و نفوذ است و از آن جایی که ثروتمندان به عنوان قشر یک درصدی جامعه آمریکا به دنبال حکومت و سطله جهانی بر دیگر انسان ها هستند فرهنگ فردگرایی را از طریق محصولات فرهنگی خود در میان جوامع بشری ترویج کرده و مولفه های سبک زندگی غربی را در میان سایر تمدن ها نهادینه می کنند.

وی یادآور شد: تولید محصولات فرهنگی بومی با اتکا به سیره اسلامی و فرهنگ ناب اهل بیت(ع) مهم ترین راهکار برای مقابله با این جریان خزنده فرهنگی است و اگر در این زمینه غفلت و کوتاهی شود در آینده ای نزدیک خانواده در فرهنگ جوامع اسلامی مانند جوامع غربی ماهیت خود را از دست خواهد داد و از دست رفتن ماهیت خانواده یعنی آغاز رسمی سقوط در فرهنگ مادی و شیطانی و آغاز پذیرش سلطه فرهنگی غرب و  دوری از فرهنگ توحید و خدامحوری است./968/پ202/ب1

ارسال نظرات