۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۷۶۲۱۳
معاون وزیر ارشاد:

منشأ گسترش فرهنگ محبت ورزی در اسلام از قرآن سرچشمه می گیرد

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که منشأ گسترش فرهنگ محبت ورزی در اسلام از قرآن سرچشمه می گیرد، گفت: در آیه «قل لا اسألکم علیه اجرا ...» مزد سال ها تلاش پیامبر(ص) محبت و مودّت به اهل بیت ایشان معرفی شده است.
حجت الاسلام خسروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمدعلی خسروی، معاون توسعه قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در افتتاحیه همایش ملی «شکوه شکیبایی» در زنجان، با اشاره به ویژگی های بارز جهان اسلام، گفت: یکی از ویژگی های مهم اسلام و تشیع؛ محبت است چرا که محبت جایگاه رفیع و بلندی در فرهنگ دینی ما دارد.

وی در ادامه با اشاره به سرچشمه گرفتن فرهنگ محبت ورزی در اسلام از قرآن کریم، گفت: می توان منشأ گسترش فرهنگ محبت ورزی در اسلام را از این آیه قرآن جست و جو کرد که «قل لا اسألکم علیه اجرا ...»؛ در آیه کریمه مزد سال ها تلاش پیامبر(ص) محبت و مودّت به اهل بیت ایشان معرفی شده است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به وجود محبت اهل بیت(ع) در دل انسان های پاک سرشت، افزود: محبت پیامبر(ص) و خاندان مطهر ایشان گوهر زیبایی است که در جان ها قرار می گیرد، یکی از مصادیق بارز این محبت ورزی، حضرت زینب (س) است که در جای جای جهان این امر به وفور مشاهده می شود حتی در میان برادران اهل سنت مانند محله زینبیه در کشور مصر.

معاون توسعه قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه زنجان را مهد محبت به اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: حضرت زینب(س) یکی از مصادیق ذوی القربی محسوب شده و نزد ما عزیز و گرامی است، و این افتخار نصیب زنجان شده که به سبب عشق و ارادت شان نسبت به این بانوی بزرگوار میزبان جشنواره ملی شکوه شکیبایی باشند./949/203/ب2

ارسال نظرات