۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۷۶۲۱۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

ارسال مرحله دوم کمک های مردم بستان آباد به سوریه، برگزاری جشن شعر انقلاب در تبریز و ثبت 2 وقف جدید در مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سرهنگ حسین محمدی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بستان آباد از ارسال مرحله دوم کمک های مردم این شهرستان به سوریه خبر داد و اظهار داشت: این کمک ها شامل یکهزار تخته پتو و لباس گرم به همراه اقلام دارویی و درمانی و بهداشتی به ارزش 450 میلیون ریال است.

وی باب یان این‌که این اقلام با همکاری سپاه ناحیه بستان آباد و بسیج جامعه پزشکی جمع آوری شده است، گفت: در مجموع 2 مرحله بیش از 7000 هزار تخته پتو از این شهرستان به سوریه ارسال شده و این نشانگر همدلی و همراهی مردم با نظام اسلامی و دفاع از حرم اهل بیت (ع) است.

تبریز، با میزبانی جشن شعر انقلاب به استقبال دهه فجر می‌رود
میراعتماد عمادی، مدیرکل روابط‌ عمومی و بین‌المللی شهرداری تبریز از برگزاری «جشن انقلاب» و تجلیل از استعدادها و چهره‌های ادبی استان خبر داد و اظهار داشت: این همایش وزین با حضور علیرضا قزوه و ناصر فیض، دو شاعر برجسته، با همکاری حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

وی شعرخوانی شاعران جوان و نوجوان را از دیگر بخش‌های برنامه خواند و افزود: با هماهنگی‌های حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی، جشن انقلاب، محفل مغتنمی برای حضور توام چهره‌های پیشکسوت و استعدادهای جوان و نوجوان خواهد بود.

عمادی خاطرنشان کرد: جشن انقلاب از برنامه‌های مشترک اداره‌کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز و حوزه هنری استان ساعت 6 عصرِ هفتم بهمن در سالن اجتماعات شهرداری مرکزی تبریز برگزار می‌شود.

راه اندازی تارنمای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی
هادی یوسف زاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی گفت: تارنمای اطلاع‌ رسانی کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان به آدرس fajrenghelab.ir راه اندازی شد.

وی افزود: این تارنما به مناسبت بزرگداشت بهار پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و انعکاس برنامه های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان آذربایجان شرقی ایجاد شده است.

یوسف زاده ادامه داد: اقدامات و برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در ایام الله دهه مبارک فجر این قابلیت و پتانسیل را دارد که در تارنمایی مجزا به اطلاع عموم مردم برسانیم.

وی همچنین هدف از این اقدام را دسترسی آسان خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی متشکل از خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان و نیز مطبوعات آذربایجان‌شرقی عنوان به محتوای تولید شده در ارتباط با کودکان و نوجوانان در دهه فجر امسال ذکر کرد.

ثبت 2 وقف جدید در مراغه
حجت الاسلام فریدون مطهری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از وقف 2 قطعه زمین مسکونی توسط خیران این شهرستان خبر داد و افزود: این 2 قطعه زمین در محله جهانگیر مراغه به مساحت یک هزار و 100 متر مربع توسط خیران برای مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) مراغه وقف شد.

وی ادامه داد: ارزش این دو موقوفه حدود چهار میلیارد و 500 میلیون ریال بوده و توسط رحیم صلواتی و کاظم اصغر پور به این مسجد وقف شده است. واقفان خیراندیش این شهرستان می توانند در زمینه های اجتماعی و کمک به مشکلات جوانان و اقشار آسیب پذیر جامعه نقش ایفا کنند.

مطهری با اشاره به ثبت هشت موقوفه جدید در این شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون اضافه کرد: ارزش این موقوفات بیش از 11 میلیارد ریال بوده است. شهرستان مراغه دارای 618 موقوفه شامل 546 متصرفی، 72 غیرمتصرفی و یک هزار و 688 رقبه است./935/303/ب2

ارسال نظرات