۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۴۷۶۲۲۴
کارشناس مسائل دینی:

خطر سکولار، حوزه های علمیه را تهدید می کند

حجت الاسلام عسگری با توجه به این که دشمن حوزه های علمیه را مورد هدف خود قرار داده، گفت: خطر سکولار حوزه های علمیه را تهدید می کند و طلبه ای در زندگی خود، موفق است که آگاه به زمان باشد و بتواند حق را از باطل تشخیص دهد.
حجت الاسلام عسگری

حجت الاسلام اصغر عسگری، کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مادیات در جامعه زندگی جوانان را نابود کرده و آن ها را از ارزش های اسلامی بودن دور کرده است.

وی افزود: مهم ترین کار یک انسان در کشورش این است که تا جان در جسم دارد بتواند در مقابل دشمن بایستد و نگذارد دشمن خدشه ای را به کشورش وارد کند و اگر فردی توانست این کار را انجام دهد و به موقع در مسائل کشور وارد شد، به او انقلاب خطاب می شد.

حجت الاسلام عسگری با بیان این که به موقع عمل کردن را باید مردم یاد بگیرند، ابراز داشت: انسان زمانی وظیفه اصلی خود را در جامعه پیدا می کند که به مسائل دنیا و کشورش، آگاه باشد.

وی بیان داشت: تلاش و کوشش در راه خدا و کشور انسان را به شاخصه های انقلاب نزدیک می کند و انسانی که در گوشه خانه خود باشد و تلاشی را برای کشور خود انجام ندهد، نمی تواند برای کشور خود فایده ای را داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بعضی از مردم بیان می کنند که انقلاب به پایان رسیده و ما مردم باید راحت و آزاد زندگی کنیم، خاطرنشان کرد: مردم بدانند که بهترین زندگی را برای انسان ها دین بیان کرده و توضیح داده و کسی که به دین اسلام عمل نکند، آزادی را از خود سلب کرده است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه زمانی می توانند انقلابی باشند که درس دین را به کشورهای دیگر صادر کنند و نخبه هایی را برای کشور پرورش دهند که فایده ای را برای مردم داشته باشد.

حجت الاسلام عسگری با توجه به این که دشمن حوزه های علمیه را مورد هدف خود قرار داده، گفت: طلاب مراقب دین باشند چرا که دشمن می خواهد مردم ایران را از راه دین، فریب دهد تا به اهدافی همچون نابودی خانواده ها یا جوانان، دست پیدا کند.

وی در پایان گفت: خطر سکولار حوزه های علمیه را مورد تهدید قرار داده است و طلبه ای در زندگی خود، موفق خواهد بود که آگاه به زمان باشد و بتواند حق را از باطل تشخیص دهد./9707/302/ب2

ارسال نظرات