۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۷۶۲۵۴
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری:

انقلاب اسلامی یک مدل موفق مدیریتی را به جهان ارائه کرد

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران یک منظومه فکری و مدل عملی و نظری را برای اداره جهان به دیگر کشورها ارائه کرد، گفت: با توجه به این که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کردند دین را عامل عقب ماندگی ملت ها جلوه دهند، اما انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین و ارزش های اسلامی عامل سعادت، رشد و تعالی ملت ها خواهد بود.
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری امروز در جمع اساتید و طلاب این مدرسه با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این روزها را یادآور اوج مبارزات ملت ایران در برابر رژیم طاغوت دانست و گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی در چنین روزهایی با وحدت و همبستگی، رژیم طاغوت را برچیدند و یک حکومت دینی و بر پایه رأی مردم پایه گذاری کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران، رهبری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی را تعیین کننده دانست و افزود: این نهضت عظیم بدون رهبری امام راحل به نتیجه نمی رسید.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که امام خمینی(ره) از آغاز مبارزات تا آخرین لحظه عمر بابرکتشان هیچ ترسی از قدرت های جهانی نداشتند؛ خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایمان راسخ و تقوای الهی امام خمینی(ره) بود.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که امام خميني(ره) درهمه عمر خود رضايت خداوند را در نظر مي گرفت و درراه خدا قدم برمي داشت، تصریح کرد: پشتوانه الهی امام راحل بزرگترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود، چون امام راحل در حالی یک نهضت عظیم را آغاز کردند که هیچ امکانات و پشتوانه مادی نداشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشورهای غربی به دلیل منافع سیاسی و اقتصادی خود در منطقه از رژیم طاغوت حمایت می کردند، بیان داشت: همه امید رژیم سابق نیز حمایت های آمریکا و دیگر کشورهای غربی از رژیم بود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که تلاش های رژیم برای سرکوب نهضت انقلابی مردم بی نتیجه ماند، خاطرنشان کرد: روشنگری و آگاهی بخشی امام راحل و دیگر علما و روحانیان نسبت به جنایت های رژیم طاغوت، زمینه پیروزی نهضت انقلاب را فراهم کرد.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که اعدام، تبعید، زندان و شکنجه علما، روحانیان و مردم انقلابی ذره ای از اراده مبارزان انقلاب کم نکرد و تا آخرین لحظه در برابر حاکمان فاسد آن زمان ایستادگی و مقاومت کردند، بیان داشت: رژیم طاغوت در برابر خروج ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) مجبور به تسلیم شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور در صحنه مردم را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که مردم حتی یک لحظه امام و پیشوای خود را تنها نگذاشتند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) یکی از بزرگترین پشتوانه های نهضت را حضور در صحنه مردم می دانستند، چون اگر مردم نبودند این انقلاب الهی به ثمر نمی نشست.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران یک منظومه فکری و مدل عملی و نظری را برای اداره جهان به دیگر کشورها ارائه کرد، بیان داشت: علیرغم این که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می کردند دین را عامل عقب ماندگی ملت ها جلوه دهند، اما انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین و ارزش های اسلامی عامل سعادت، رشد و تعالی ملت ها خواهد بود.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک مدل قوی و موفق مدیریت را به کشورهای جهان نشان داد، تصریح کرد: آنهایی که دین را افیون ملت ها و عامل عقب ماندگی کشورها می دانستند امروز می بینند که ملت بزرگ ایران به پشتوانه یک نظام دینی و الهی به یک کشور قدرتمند جهانی تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران توانست یک تاريخ جديدي را نه تنها براي ملت ايران، بلكه براي جهان اسلام و همه مستضعفان و ستم‌ديدگان جهان رقم بزند، خاطرنشان کرد: این انقلاب اسلامی یک نقش تعیین کننده ای در بسیاری از معادلات جهانی و منطقه ای به خود اختصاص داد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا و کشورهای غربی نقش تعیین کننده ای در معادلات جهانی و منطقه ای داشتند، افزود: اما انقلاب اسلامی این انحصار را شکست و امروز ایران اسلامی به عنوان یک بازیگر توانمند منطقه ای نقش بسیار مهمی در معادلات مهم و تعیین کننده جهان و منطقه خاورمیانه دارد.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با اشاره به این که همه تلاش های آمریکا و متحدان غربی و عربی اش در منطقه خاورمیانه با شکست سنگینی مواجه شد، بیان داشت: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم سال ها است که به کشورهای اسلامی منطقه لشکر کشی کرده است، اما محصول این حضور تنها به پرورش تروریسم و ایجاد جنگ و خونریزی در منطقه دامن زده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی گروه های تروریستی را در کشورهای اسلامی به وجود آوردند، تصریح کرد: هدف نهایی این گروه ها ایران اسلامی بود، که با هوشیاری کشورمان این توطئه نیز خنثی شد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که آمریکا در عراق و سوریه شکست سنگینی را متحمل شد، افزود: علیرغم همه تلاش ها و سرمایه گذاری های کلان این کشور در سوریه و عراق، اما امروز شاهد شکست این سیاست ها و پیروزی های متعدد نیروهای مردمی در این کشورهای اسلامی هستیم.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که امروز یکی از مهم ترین نیازهای کشورمان وحدت و همبستگی داخلی است، خاطرنشان کرد: تنها با همبستگی عمومی می توانیم در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم./950/202/ب2

ارسال نظرات