۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۶۲۸۵
همزمان با ایام دهه فجر صورت می‌گیرد؛

اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سومین دوره جشنواره فیلم فجر همزمان با سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برگزار می‌شود.
محبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اعضای کمیته فرهنگی و هنری طی چند هفته گذشته جلسات متعددی را برگزار کردند و قرار شد برنامه‌های ایام دهه فجر در محورهای برگزاری جشن‌های مردمی و گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی باشد.

وی گفت: در بحث برگزاری جشن‌های گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم سختی‌ها و زحمات انقلابیون و مفاهیم انقلاب را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، کانون‌های هنرمندان و شهرداری‌های در سراسر استان برنامه‌های مختلفی را در دهه فجر برگزار می‌کنند، افزود: 12 مسابقه عکس، 7 مسابقه نقاشی، 6 مسابقه خوشنویسی، 4 مسابقه طراحی پوستر، 17 مسابقه قرآنی و 3 مسابقه وصیت‌نامه الهی و سیاسی امام(ره) در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

محبی با بیان اینکه در این ایام 35 نمایشگاه فرهنگی و هنری در استان برپا می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد 7 نمایشگاه عکس، 4 نمایشگاه خوشنویسی، 8 نمایشگاه نقاشی، 6 نمایشگاه کتاب، 8 نمایشگاه صنایع دستی و 2 نمایشگاه طراحی پوستر برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه 180 برنامه فرهنگی و هنری نیز در تمام استان برگزار می‌شود، ادامه داد: برگزاری 12 شب شعر در سطح استان، برگزاری 6 مورد کارگاه آموزشی صنایع دستی، برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح مساجد استان، برگزاری 7 همایش فرهنگی و هنری، برگزاری جشن‌های انقلاب، برگزاری مسابقات قرآنی و کتابخوانی برای رسانه‌های استان، برگزاری جشن هنرمندان در محل آمفی‌تئاتر فرهنگسرای وحدت، برگزاری همایش استانی حمت اسلامی و نبوی، یاوران انقلاب و محیط‌یاران، افتتاح فروشگاه‌ محصولات فرهنگی و هنری، افتتاح 4 کتابخانه سیار روستایی، افتتاح بازارچه صنایع دستی در خانه تاریخی مرحوم اعتمادی در بیرجند و اکران فیلم‌های جشنواره عمار در مساجد استان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه فجر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سومین دوره جشنواره فیلم فجر همزمان با سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: محل اکران فیلم‌های این جشنواره از 14 تا 21 بهمن‌ماه در سالن علامه فرزان اداره کل است که در روز 2 فیلم در سانس‌های 15 تا 17، 17 تا 19، 19 تا 21 و 21 تا 23 اکران می‌شود.

محبی به عنوان اکران فیلم‌های این جشنواره در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: سارا و آیدا به کارگردانی مازیار میری، یادم تو را فراموش به کارگردانی علی عطشانی، ماجرای نیمروز به کارگردانی محمدحسین مهدویان، دعوتنامه به کارگردانی مهرداد فرید، اسرافیل به کارگردانی آیدا پناهی، بن‌بست وثوق به کارگردانی حمید کاویانی، چراغ‌های ناتمام به کارگردانی مصطفی سلطانی، فصل نرگس به کارگردانی نگار آذربایجانی، خوب، بد، جلف به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی، یک روز بخصوص به کارگردانی همایون اسعدیان، ماه گرفتگی به کارگردانی مسعود اطیابی، کمدی انسانی به کارگردانی محمدهادی کریمی، نگار به کارگردان رامبد جوان، انزوا به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی، خانه دیگری به کارگردانی بهنوش صادقی و آزاد به قید شرط به کارگردانی حسن شهابی فیلم این جشنواره است که در استان اکران می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی در استان خبر داد و افزود: تاکنون 50 اثر از سراسر کشور برای ان نمایشگاه انتخاب شده‌اند که در ایام دهه فجر و در محل نگارخانه شهر به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری فردوس افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این مجتمع از سال 84 کلنگ‌زنی شد که تا سال 91 پیشرفت خوبی نداشت اما با اعتبارات کشوری و استانی که تزریق شد این مجتمع از سال 92 تاکنون پیشرفت خوبی پیدا کرده و آماده بهره‌برداری شده است، زیربنای این مجتمع یک هزار و 750 مترمربع است که برای تجهیزات داخلی آن حدود 800 میلیون تومان هزینه شده است./202/880/ب1

ارسال نظرات