۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۷۶۳۰۶
از سوی مجمع عالی حکمت؛

نشست علمی زمان در ماوراء طبیعت برگزار شد

نشست علمی زمان در ماوراء طبیعت در مجمع عالی حکمت با حضور اساتید، فضلا و اندیشمندان برگزار شد.
مجمع عالی حکمت اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی زمان در ماوراء طبیعت امروز پنج شنبه هفتم بهمن ماه با حضور اساتید،‌ فضلا و اندیشمندان در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

این نشست با حضور آیت الله غلامرضا فیاضی رییس هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به عنوان مدعی جلسه و حجت الاسلام و المسلمین حسن رمضانی استاد جامعه المصطفی در مجمع عالی حکمت اسلامی به عنوان منتقد جلسه برگزار شد.

حجت الاسلام یوسفی دبیر علمی جلسه در ابتدای جلسه به توضیح و تشریح موضوع جلسه پرداخت و گفت: بحث زمان یک بحث بسیار دقیقی در فضای فلسفه اسلامی بوده و هست همان گونه که در فیزیک از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی عنوان کرد: بحث زمان یکی از بحث های قدیمی فلسفه است که در فلسفه غرب و در طول تاریخ فلسفه در قرون وسطی و در فضای فلسفه اسلامی هم به صورت جدی تر مطرح شده است.

حجت الاسلام یوسفی با بیان این که اصل بحث زمان بسیار مهم است، تصریح کرد: خیلی از حکما زمان را از ویژگی های عالم طبیعت و عالم ماده می دانند و در مجردات زمان را نفی می کنند؛ بنابراین اگر کسی خلاف این موضوع، نظری داشته باشد جای بحث دارد.

شایان ذکر است که در این جلسه معنای چند مفهوم، مانند طبیعت به چه معناست، ماوراء طبیعت یعنی چه، ماده، مادی و مجرد دارای چه مفهومی هستند، زمان و حرکت چه هستند و چه رابطه ای با هم دارند و مفهوم دهر و سرمد بررسی شد./875/پ202/ج

ارسال نظرات