۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۷۶۳۲۹
امام جمعه سراب:

جشن تکلیف لبیک به دعوت الهی است

حجت الاسلام اکرمی با تبریک تکلیف دانش آموزان، گفت: جشن تکلیف، جشن گرامی داشتن نعمت های الهی، سپاسگزاری و آشنایی با فرائض دینی و روز لبیگ گفتن به دعوت الهی است.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب صبح امروز در مراسم جشن تکلیف مدرسه ام البنین سراب با تبریک تکلیف دانش آموزان، اظهار داشت: جشن تکلیف، جشن گرامی داشتن نعمت های الهی، سپاسگزاری و آشنایی با فرائض دینی و روز لبیگ گفتن به دعوت الهی است.

وی با بیان اینکه پناه بردن به خدا از شر شیطان یکی از تکالیفی است که باید به آن عمل کنیم، گفت: امروز دانش آموزان پایه سوم دختران مدارس سراب که به سن تکلیف رسیده اند مسؤولیت سنگینی در نزد خدای متعال دارن، نوجوانان باید پاکی و پاکدامنی را از این سنین آغاز کنند.

امام جمعه سراب توجه به نماز اول وقت، شکرانه تکلیف، کمک به نیازمندان، پناه بردن به خدا از شر شیطان و استعانت خواستن از خداوند را از جمله مواردی دانست که با رسیدن به سن تکلیف باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: عمل به تکلیف و توفیق آن را باید از خدا بخواهیم.

وی با بیان اینکه انسان باید در پناه خدا و با توکل به او اعمالی را که بر عهده او واجب شده است را عمل کند، خاطرنشان کرد: زندگی دینی و الهی سبب تقویت روحیه معنوی و آرامش انسان خواهد شد، معصیت و گناه و ترک واجبات دینی روح انسان را کدر خواهد کرد.

حجت الاسلام اکرمی با تأکید بر رعایت عفاف و حجاب در میان دختران، گفت: حجاب مانع فعالیتهای زن در جامعه نیست بلکه حافظ زنان و شخصیت اجتماعی آنها است.​/854/203/ب2

ارسال نظرات