۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۷۶۳۳۲
آیت الله مقتدایی مطرح کرد؛

هجمه به روحانیت با هدف تضعیف حاکمیت دینی

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که نباید خطای یک نفر را به حساب تمام افراد یک جامعه نوشت، هجمه دشمنان و معاندان به روحانیت را در راستای تضعیف حاکمیت دینی ارزیابی کرد.
آیت الله مقتدایی آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در همایش« فرزندان حوزه در عرصه سلامت» که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد با اشاره به این که یکی از مهم ترین خصلت های مؤمن خدمت به مردم و سیر کردن شکم گرسنگان است، گفت: یکی از فرهنگ های پسندیده در میان امت اسلامی پذیرایی از این میهمان است و زمانی که  میهمان به خانه مؤمن وارد شد مؤمن وظیفه دارد با بهترین طعام از او پذیرایی و به عبارت دیگر میهمان زائر خانه میزبان است.

وی افزود: در فرهنگ اسلامی میهمان حبیب خداوند بوده برهیمن اساس پذیرایی از میهمان و اعضای خانواده باید به بهترین شکل و با غذاهای سالم صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قشر طلبه و روحانی همواره به مردم خدمت کرده اند و تربیت فرزندان فعال در عرصه سلامت و پزشکی نیز یکی از خدمات این قشر به مردم بوده است، افزود: در عصر غیبت که امام معصوم در میان مردم حضور آشکار ندارد این روحانیت است که با تفقه و پژوهش در دین زمینه هدایت مردم را فراهم می کند و براساس روایات اگر در آخرالزمان قشر روحانی و افراد دین پژوه نبودند از اسلام چیزی رد یمان مردم باقی نمی ماند.

آیت الله مقتدایی با تأکید بر این که رسالت روحانیت هدایت مردم در مسیر مطلوب دینی است، تصریح کرد: این علما و روحانیت هستند که در آخر الزمان همانطور که تأکید شد قلوب مردم را از خطر انحراف حفظ می کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب در طول تاریخ به این نکته پی برده اند که رمز ماندگاری اسلام و انقلاب علما و روحانیت هستند، افزود: به همین دلیل  دشمنان در طول تاریخ با طراحی نقشه های فراوان سعی کرده اند که میان مردم و روحانیت شکاف و دو دستگی ایجاد کنند.

نماینده مردم اصفهان مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز دشمن در قالب جدید از فضای مجازی گرفته تا رسانه های گروهی و ماهواره ها روحانیت را مورد هجمه های تبلیغاتی خود قرار داده است، گفت: دشمن سعی کرده روحانیت را قشری سلطه گر و منفعت خواه معرفی کرده و با بزرگ کردن اشتباهات بعضی از افراد به ظاهر روحانی، خطای این گروه را به تمام اعضای جامعه روحانیت نسبت داده تا به این وسیله جایگاه روحانیت را در میان مردم تضعیف کند.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: نباید خطای یک نفر را به پای تمام اعضای یک قشر و جامعه یا دین نوشت؛ بلکه باید دقت کرد که هر کس مسؤول خطای خویش بوده و خطای یک نفر قابل تسری به سایر اقشار یک جامعه نیست.

وی با تأکید بر این که هیچ کس از خطا و اشتباه مبرا نیست، افزود: عدم مصونیت از خطا و اشتباه دلیل نمی شود که خطای یک نفر پای همگان نوشته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همانطور که بیان شد هدف دشمن از تضعیف روحانیت، تضعیف حاکمیت دینی و اسلام بوده و باید دقت کرد که این نقشه از جانب استکبار جهانی و صهیونیسم برای کمرنگ کردن اسلام طراحی شده است.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که حضور فرزندان پزشک روحانی در یک مجمعی که بتواند به صورت متمرکز به توسعه خدمات پزشکی و سلامتی برای جامعه روحانیت بپردازد از مهمترین و با ارزش ترین کارهایی است که می‏‌توان در عرصه سلامت انجام داد، گفت: شاد کردن دل مسلمانان یکی از بهترین اعمال بندگان است و رسول خدا(ص) در این زمینه روایتی دارند که می فرمایند« سه کار بزرگ در حق مؤمنان از محبوب‌ترین عبادات نزد خداوند است که سیر کردن گرسنگان، برطرف کردن رنج و ناراحتی مؤمن و قضای دین و قرض مؤمن از محبوب ترین این کارها است».

آیت الله مقتدایی یادآورشد: طلاب باید تفقه در دین را سرلوح کارهای خود قرار داده و همواره خادم مردم و دین الهی باشند./968/پ202/ج

ارسال نظرات