۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۷۶۳۳۴
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی:

جهان غرب به اسم آزادی به زن خیانت می‌کند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: این که غربی ها از حقوق زنان دم می زنند، در حالی است که اتفاقا زن اروپایی حقی ندارد و بیچاره است؛ تا جوان است، به خاطر هوس به او توجه می کنند و وقتی پیر می شود به او توجهی ندارند و این بدترین خیانت به وجود زن است که با شعار حمایت از زن انجام می شود.
رسانه های غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی عبدخدایی، صبح امروز در همایش علمی «اسلام و جاهلیت مدرن؛ چالش ها و بایسته ها» که به همت جامعه المصطفی العالمیه مشهد در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، به تبیین نگاه قرآن کریم درباره «جاهلیت» پرداخت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ما آیاتی از قرآن را واقعا لمس نمی کردیم اما بعد وقتی در جریانات سیاسی انقلاب قرار گرفتیم، می بینیم گویی حرف امروز ما را صد درصد تأیید می کند و راه را به ما نشان می دهد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه مشهد با بیان این که یکی از مسائل مهم مورد اشاره قرآن، مقوله «جاهلیت» است، گفت: این واژه 4 مرتبه در قرآن آمده که درباره جاهلیت فکری، تعصب جاهلی، احکام جاهلی و عمل جاهلی سخن گفته است. امروز مصادیق همه این آیات کاملا ملموس است و برای نمونه در ارتباط با تفکر جاهلی، امروز تفکرات توأم با خرافات را می بینید.

وی خاطرنشان کرد: گاهی برخی گمان می کنند غربی ها بریّ از خرافات هستند اما وقتی وارد غرب شوید می بینید آن ها غرق در خرافات هستند. برای نمونه من وقتی سفیر ایران در واتیکان بودم، آب نمایی در رُم وجود داشت که مردم در آن سکه می انداختند تا دوباره آن را ملاقات کند و جالب است که این مکان آن قدر منفعت مالی داشت که آن را به یک شرکت آمریکایی اجاره داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی عرصه سیاست را یکی از عرصه های آسیب دیده از جاهلیت دانست و افزود: کفار قریش تا توانستند علیه پیامبر(ص) توطئه چینی کردند و با ایشان جنگیدند اما وقتی که اسلام اوج گرفت و حاکمیتش تثبیت شد، وارد این گردونه شدند در حالی که دست از تفکرات شان بر نداشته بودند و می خواستند به ریاست برسند. خداوند در پاسخ آن ها، خطاب به پیامبر(ص) می فرماید «قل إن الأمر کلّه لله.»

استکبار می خواهد با جاهلیت مدرن، حاکمیت جهان را به دست بگیرد

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز هم استکبار جهانی می خواهد با جاهلیت مدرن حاکمیت جهان را به دست بگیرد. مراد از جاهلیتی که قرآن به آن اشاره کرده، بی سوادی نیست؛ نفهمی است. غرب سیاستمداران متفکر بزرگی دارد که وجدان و انسانیت ندارند و هزار گونه رذالت را انجام می دهند. همان گونه که در روایت هم داریم «چه بسیار عالمانی که به سبب نادانی و نفهمی شان کشته شده اند.»

وی تصریح کرد: استکبار می گوید «سوریه را ما بایستی بگردانیم؛ عربستان را ما باید اداره کنیم و به طور کلی باید در حاکمیت خاورمیانه نقش داشته باشیم.» در مقابل آن ها حکومتی پیدا شده و ولایت فقیهی وجود دارد که مشت آن ها را رو می کند؛ در حالی که پیش از این سال های سال کشورها یا مستعمره غرب بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی یادآور شد: ناصرالدین شاه در خاطراتش می نویسد «وقتی می خواهم به شمال کشور بروم، سفیر انگلیس مخالفت می کند و سفرم را مخالف منافع عالیه کشور خود می داند. وقتی می خواهم به جنوب بروم، سفیر روس مخالفت می کند.» کشور ما دچار به چنین وضعی بوده اما امروز متعلق به خودمان است و با وجود نقاط ضعف و قوت، اختیار آن را خودمان در دست داریم. قرآن واقعیت این رفتار دشمنان را تبیین کرده است.

انقلاب اسلامی به استکبار فهماند که ما می توانیم مستقل باشیم

سفیر اسبق ایران در واتیکان گفت: انقلاب اسلامی در دهان استکبار جهانی زد و به دنیای سکولار فهماند که ما می توانیم با تشکیل حکومت دینی روی پای خودمان ایستاده، استقلال مان را حفظ کنیم و اگر دشمنی ها نباشد، پیشرفت های فراوان داشته باشیم. امروز هم اگر نواقصی در این مسیر داریم، ناشی از رذالت های آن ها و اشتباهات خودمان است.

وی به برخی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب، دانشجویان ما 157 هزار نفر بودند در حالی که امروز قریب به 4 میلیون نفر هستند. نمی خواهم بگویم ما کاملا به آرزوهای مان رسیده ایم اما در همه این بحران ها، با همه مشکلاتی که برای ما ایجاد کردند، پیشرفت نسبی داشته ایم؛ این ها را نباید فراموش کرد. غربی ها این گونه گمان برده اند که فقط آن ها باید ما را اداره کنند.

جهان غرب به اسم آزادی به زن خیانت کرده است

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی اظهار کرد: گاهی تعصب افراد جاهل روی افکارشان بیشتر از پایداری یک عالم است چرا که با یک دانشمند به راحتی می توان بحث کرد و او بسیاری از سخنان شما را می پذیرد اما جاهلان این گونه نیستند و روی همان تفکر غلط شان ایستادگی می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: غرب روی آزادی تعصب دارد اما آن را با بی بندوباری آمیخته است؛ در حالی که نخستین مرحله از آزادی، رها بودن از متعلقات نفسانی است. آن ها غرق در تعلقات نفسانی هستند و آن را آزادی حساب می کنند. توده اروپایی و آمریکایی آزادی را در بُلهوسی می داند و می خواهد آن را به دیگران هم تحمیل کند و به نتایج آن توجه ندارد.

وی در پایان با اشاره به ظلم جاهلیت مدرن در حق زنان، بر لزوم بازخوانی این مظالم تأکید کرد و گفت: این که غربی ها از حقوق زنان دم می زنند، در حالی است که اتفاقا زن اروپایی حقی ندارد و بیچاره است. تا جوان است، به خاطر هوس به او توجه می کنند و وقتی پیر می شود به او توجهی ندارند و این بدترین خیانت به وجود زن است که با شعار حمایت از زن انجام می شود. این همان فرمایش قرآن کریم است که چنین رفتاری را به جاهلیت اولی نسبت می دهد و می فرماید «و لا تَبَرَّجنَ تَبَرُّجَ الجاهِلِيَّةِ الأولى.»/201/820/ب1

ارسال نظرات