۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۷۶۳۴۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

تأثیر کتاب «المراجعات» در شیعه شدن جوان مراکشی

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: جوان مراکشی در حرم تعریف می کرد که روزی یک نفر کتاب «المراجعات» را به من داد و تحت تأثیر این کتاب و نوشته های آن من شیعه شده و به حرم مشرف شدم.
عبدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در آیین سیزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی که با حضور جمعی از مهمانان خارجی مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، ظهر امروز هفتم بهمن در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: کتاب یک یادگار جاودان است.

وی با اشاره به خاطره ای درباره اهمیت نفوذ کتاب در جان و روح انسان ابراز کرد: روزی در بیت خدام نشسته بودم که یک فرد جوان و عرب سی ساله ای را دیدم که از من سوالی پرسید، وقتی درباره احوالاتش پرسیدم متوجه شدم که اصالتش مراکشی است و در پاریس زندگی می کند و آنجا حرفه اش دبیری است و می گفت که پدر و مادرش مراکشی هستند اما خودش در پاریس بزرگ شده است که قبلا سنی بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این جوان تعریف می کرد که روزی یک نفر کتاب «المراجعات» را به من داد و تحت تأثیر این کتاب و نوشته های آن من شیعه شدم و به حرم مشرف شدم.

وی با تأکید بر تأثیر کتاب در افراد گفت: این کتاب از سوی یک عالم بزرگ در لبنان نوشته شده است و سبب می شود که جوانی در پاریس با خواندن محتوای آن شیعه شود و این نشانی از اثرگذاری کتاب ها در جان انسانها است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی در ادامه با اشاره به کتاب برگزیده خود در این مراسم با عنوان الگوها و اسوها افزود: این کتاب به نگرش و بینش رسول اکرم (ص) از بعد اقتصادی پرداخته است.

گفتنی است، در این مراسم منبتی، مجری چند دوره برگزاری نمایشگاه های کتاب در سرخس و خانم ابوی ثانی، مدیر کتابخانه روستایی در روستاهای کشور نیز از جمله تجلیل شدگان بودند./202/934/ب1

ارسال نظرات