۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۷۶۳۴۷
سرپرست کانون های مساجد کرمان:

حضور مردم در مساجد به فرهنگ سازی جامعه کمک می کند

رییس کمیته دهه فجر کرمان گفت: حضور مردم در مساجد حضور مردم در مساجد و در برنامه های دهه فجر می تواند به فرهنگ سازی جامعه کمک کند.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، محمد ابدالی تکلو سرپرست کانون های مساجد کرمان در نشت خبری کمیته دهه فجر در کانون فرهنگی مساجد کرمان گفت: نقش مساجد در فرهنگ سازی قبل از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و در این برهه از زمان بسیار مهم و حساس است.

وی افزود: مسجد نخستین نهادی است که بعد از بعثت حضرت محمد(ص) در این مکان نقش آفرینی مسلمانان دیده می شد.

سرپرست کانون های مساجد کرمان تاکید کرد: نقش آفرینی که مسجد در فرهنگ جامعه اسلامی آن زمان داشته است؛ نشان می دهد جایگاه ویژه مسجد در فرهنگ مردم و جامعه تاثیر فراوان دارد.

وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری به بحث فرهنگ سازی، اظهار داشت: نقش مهم مساجد در فرهنگ سازی جامعه مورد بررسی قرار گرفته،  محوریت مساجد در امور فرهنگی بسیار بالا است؛ همین امر سبب پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شده است.

سرپرست کانون مساجد کرمان با اشاره به در پیش رو بودن ایام الله دهه فجر بیان کرد: جشن های دهه فجر را باید به مردم واگذار کرد و رنگ و بوی مردمی داشته باشد، حضور مردم در صحنه بزرگداشت این ایام بسیار مهم است.

رییس کمیته دهه فجر کرمان ابراز کرد: حضور مردم در مساجد حضور مردم در مساجد و در برنامه های دهه فجر می تواند به فرهنگ سازی جامعه کمک کند.

وی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با این که مسجد باید محل عبور باشد، افزود: متاسفانه در حال حاضر نقش مسجد تا در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تغییر یافته است.

ابدالی تکلو بیان کرد: همه برنامه هایی که در قالب مساجد برگزار می شود و فعالیت فرهنگی است یک ریسمان فرهنگی از علاقه مردم به مسجد است.

رییس کمیته ستاد مساجد دهه فجر کرمان در پایان گفت: اصل کار برنامه های دهه فجر باید بر عهده مردم باشد./202/972/ب1

ارسال نظرات