۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۷۶۴۰۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

افزایش فرصت اشتغال از سوی صندوق های بازنشستگی کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق ‌های بازنشستگی کشور در زمینه تولید اشتغال نسبت به نقش دولتی، حفظ اشتغال بیشتری دارند.
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز با حضور در جمع کارگران و تکنسین ‌های پروژه سوخت ‌رسانی بانکرینگ قشم (روستای سلخ) به جایگاه بخش تعاون در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: با توجه ویژه به تعاونی‌ ها، بخش‌هایی را که تعاونی ‌ها قدرت اشتغال دارند در برنامه ششم مدنظر قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به نگاه ویژه دولت به بخش تعاون در برنامه‌ ریزی ‌های اشتغال افزود: در این راستا، سنگ بنای اجرای طرح تکاپو و اشتغال فراگیر بر تعاونی ‌ها گذاشته‌ شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افتتاح پروژه بانکرینگ قشم اشاره داشت و تصریح کرد: اشتغال مستقیم 110 نفر و به صورت غیرمستقیم نیز برای 300 نفر با بهره برداری از این پروژه ایجاد شده است.

ربیعی، کم کردن درد و رنج مردم را از وظایف دولت خواند و با تاکید بر اینکه اقدامات مجموعه دولت باید بر زندگی مردم منطقه به ویژه روستاهای شهرستان قشم تاثیرات مثبت داشته باشد گفت: اقدامات انجام شده از سوی دولت باید امید مردم مرزنشین منطقه را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: اشتغال مردم بومی جزیره قشم برای وزارت کار در اجرای این پروژه مهم و حائز اهمیت بوده و صندوق‌ ها نیز در مقایسه با بخش دولتی حفظ اشتغال بیشتری داشته ‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه استراتژی دولت در صندوق ‌ها با نگاه ملی و مدیریت دلسوزانه است بیان کرد: صندوق بازنشستگی کشور و تامین اجتماعی ماهیت انسانی و عادلانه دارند.

ربیعی با اشاره به اینکه نسبت به صندوق‌ ها نگاه جفاکارانه‌ ای صورت‌گرفته است، گفت: این امر به سابقه شکل‌ گیری برخی صندوق ‌ها بر می‌گردد که متاسفانه برخی افراد صندوق‌ ها را جایی برای جولان کسانی می‌ دانند که از این فرصت می‌ خواهند سوء استفاده کنند.

وی با بیان اینکه صندوق ‌ها در تمامی دنیا نقش بسیار مهمی در توسعه ملی دارند بر استفاده از این فرصت در ایران تاکید و تصریح کرد: پول این صندوق ‌ها به تعداد زیادی از افراد جامعه تعلق دارد از این رو در ایران نیز باید از این فرصت استفاده شود.

ربیعی گفت: صندوق ‌ها در زمینه تولید اشتغال نیز نسبت به نقش دولتی، حفظ اشتغال بیشتری دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تاکید بر بین ‌المللی‌کردن صندوق ‌ها در پساتحریم اذعان داشت: افتتاح این پروژه با توجه به فعالیت گسترده‌ای که در زمینه سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری را دارد نشان از این امر است./202/851/ب1

ارسال نظرات