۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۷۶۴۴۱
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان:

مخاطب شناسی در تبلیغ مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام حاجیلویی گفت: مخاطب شناسی یکی از مباحث مهم در تبلیغ است و زمانی که با محتوای مناسب توأم شود تاثیر فروانی در مخاطب می گذارد.
اردوهای راهیان نور بازخوانی و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی حاجیلویی، عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان، بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی راهیان نور دانشجویی ویژه مبلغان استان همدان در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با اشاره به جایگاه رهیان نور در فرهنگ جامعه گفت: محیط های تبلیغی برای افراد مختلف کاملا متفاوت است و باید افراد متخصص در زمینه های مختلف ورود کنند.

وی با اشاره به جایگاه معنای تبلیغ در جامعه اظهار داشت: تبلیغ در لغت به معنای شناساندن خوبی ها و تشویق مخاطبان به انجام آن و ترسیم بدی ها و منکرات و نشان دادن راه گریز از آن است.

حجت الاسلام حاجیلویی خاطرنشان کرد: تبلیغ یکی از رسالت های انبیا در جامعه است و این افتخار در روزگار کنونی نصیب روحانیت و حوزه های علمیه شده است.

وی با بیان این که اردوهای راهیان نور فرصت خوبی برای تبلیغ در جامعه است گفت: در اردوهای راهیان نور به دلیل فراهم بودن بستر مناسب افراد جوان و نوجوان پذیرای مباحث اعتقادی هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان ابراز داشت: روحیه تبلیغی در جامعه باید با رسالت پیامبر(ص) همخوانی داشته باشد چرا که پیامبر تمام اهتمام خود را برای هدایت گمراهان به کار می گرفت.

وی افزود: در تبلیغ سه عنصر اهمیت بالایی دارد که مهمترین آنها محتوا است و در مراحل بعدی گوینده و شرایط مبلغ و همچنین شنونده از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

حجت الاسلام حاجیلویی گفت: مخاطب شناسی یکی از مباحث مهم در تبلیغ است و زمانی که با محتوای مناسب توأم شود تاثیر فروانی در مخاطب می گذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغان باید در ارائه مطالب به جامعه به این نکته توجه داشته باشند که باید خود عامل باشند و بدانند که خودسازی در تاثیر تبلیغ بسیار مهم است./202/979/ب1

ارسال نظرات