۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۷۶۴۵۰
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی:

امر به معروف و نهی از منکر بر امنیت روانی جامعه اثرگذار است

محمدپور گفت: شناخت درست از اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و آگاهی از آثار و پیامدهای مطلوب آن بر سلامت و امنیت روانی جامعه اثرگذار است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه قرعه کشی مسابقه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: باید با بازتعریف معروف ها و منکرها شناخت صحیحی از این فریضه الهی به جامعه عرضه کنیم.

وی با تأکید بر بهره مندی از روش ها و ابزارهای مناسب و موثر در زمینه گسترش امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام به عزت و کرامت انسان توجه ویژه ای دارد و انسان را به اموری که متضمن عزتمندی اوست رهنمون می شود و از اعمالی که مخدوش کننده عزت و کرامت اوست؛ باز می دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: شناخت درست از اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و آگاهی از آثار و پیامدهای مطلوب آن بر سلامت و امنیت روانی جامعه اثرگذار است، این فریضه الهی نقش تأثیرگذاری در ترویج و تحقق دیگر احکام اسلامی دارد.

وی گفت: اگر رفتار و فعالیتی اثرات مطلوب فردی و اجتماعی داشته باشد و بتواند در روش زندگی مردم تغییرات مطلوبی ایجاد کرده و سبک زندگی مردم را بهبود و تعالی بخشد، معروف و رفتار و عمل مغایر با آن جزو منکرات است.

محمدپور افزود: مصادیق معروف و منکر با توجه به شرایط جامعه و وضعیت فعلی دنیا باید بازتعریف شود تا عموم مردم به ویژه جوانان بتوانند اهمیت و کاربرد آن را درک کنند؛ در این راستا بیانات مقام معظم رهبری می تواند راهگشای امور در ترویج این فریضه الهی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به گستردگی مسابقه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امیدواریم برکات این مسابقه معنوی شامل حال عموم جامعه شده و در سال های آینده بتوانیم آن را به طور گسترده تر برگزار کنیم.

همچنین حسین وجدان پرست، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: باید برداشت و استنباط مردم از ستادهای امر به معروف و نهی از منکر را اصلاح کنیم تا مردم بدانند که وظیفه ما فقط تذکر زبانی بااخلاق نیکو و تعامل بهتر است.

وی با بیان این که انتقال اهداف فرهنگی به مخاطب باید با زبان نیکو و بدون کمترین اثرت منفی صورت گیرد، افزود: اجرای برنامه های فرهنگی برای جوانان نیازمند برقراری ارتباط صمیمی و نزدیک با آنان است. امر به معروف و نهی از منکر با همکاری و همدلی همه و با نیت خیرخواهی ترویج خواهد یافت./202/935/ب1

ارسال نظرات