۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۴۷۶۴۶۹
عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته ای:

فسادهای مدیریتی حاصل تفکر تکنوکرات است

معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی در دولت دهم گفت: هرجا که تفکر تکنوکرات ورود کرده، بدبختی و مشکل به بارآورده است در عرصه اقتصاد که تفکر تکنوکراتی بر آن حاکم است، دچار مشکل هستیم.
باقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی باقری کنی در همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران با اشاره به مبانی شکل گیری انقلاب اسلامی،گفت: این انقلاب محصول مجاهدت و تلاش های ابرمرد بزرگ جهان اسلام به نام امام خمینی (ره) است.

وی افزود: از قبل انقلاب به دلیل اختلاف دیدگاه های موجود، برخی از علما و مراجع وقت، با حرکت امام موافق نبودند و آن را بی اثر می دانستند و این درحالی بود که امام راحل معتقد بودند که دین اسلام، الزامات و اقتضائات لازم برای مدیریت جامعه را داشته و می تواند جامعه را اداره کند.

باقری، ادامه داد: این تفاوت نگاه ها در انقلاب همواره وجود داشته است و دولت موقت نیز که از انسان های مسلمانی تشکیل شده بود، معتقد بود که روحانیت بعد از اینکه توانسته است انقلاب را با کمترین هزینه به پیروزی برساند، باید به مساجد رفته و امور اداره جامعه را به کارشناسان بسپارد و این نوع نگاه همواره وجود داشته است.

عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته ای کشورمان، هم چنین تصریح کرد: تفکر کارگزارانی نیز بر همین اساس شکل گرفت و به جایی رسید که دولتمردان می گفتند ما به لیبرال دموکراسی معتقدیم و دین در عرصه جامعه نمی تواند کارری کند.

وی افزود: در این نوع تفکر، انقلاب یک پروژه برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی تعبیر می شود که جمهوری اسلامی برآمده از آن را دولتی شبیه دیگر دولت های موجود در جهان می بیند، در حالی که بنابر تفکرات اسلام ناب که توسط امام مطرح شد، حکومت دینی با تکیه بر آرمان های انقلابی، راه حل مدیریت و رفع مشکلات جامعه در نظر گرفته شده است.

باقری کنی، هم چنین ابراز کرد: جریان مقابل همواره تبلیغ می کند که آرمان های انقلاب و انقلابی گری و ورود مسائل ارزشی به عرصه مدیریتی باعث خسارت دیدن منافع ملی و رفاه جامعه می شود و صلح و آرامش را دچار مشکل می کند و اگر این آرمان خواهی و انقلابی گری کنار برود، منافع ملی و رفاه عمومی تأمین می شود.

وی افزود: این موضوع در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به طور عینی دیده شد، به ویژه که گره زدن این موضوع با بحث انرژی هسته ای و بیان این موضوع که باید با کدخدای دنیا مذاکره کرده و سهم خود را از او بگیریم و در غیر این صورت، مشکلات متعدد و هزینه های فراوان برای کشور به وجود می آورد ، مطرح شد و این جریان گفت که نباید دنبال حق خود برویم، چرا که در این صورت، کدخدای جهان حتی سهم ما را نمی دهد و بنابراین باید در دعوای سهم و حق، سهم خود را به همان میزانی که کدخدا و قدرتمندان جهان معین کرده اند را بگیریم.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت دهم، با بیان اهداف این جریان مدیریتی در کشور، عنوان کرد: این جریان به دنبال این است که میان منافع ملی و اصول و ارزش های انقلاب، دعوا به وجود آورده و به مردم بگوید که اگر به دنبال زندگی عادی و رفاه ملی هستید، باید از رویکردهای انقلابی دوری کرده و با کدخدا کنار بیاییم، در حالی که این یک دروغ بزرگ و آشکار است.

وی افزود: هرجا که این روحیه انقلابی و ارزشی به میدان آمده است، ما موفق بوده ایم که در بحث هسته ای و موشکی، نمود عینی و واقعی آن مشاهده می شود و این درحالی است که ما از ابتدای انقلاب در بحث نظامی تحریم بوده ایم و عمر متخصصین هسته ای ما به اندازه عمر انقلاب است و وقتی دشمن این واقعیت را دید، فشار خود را مضاعف کرد.

باقری کنی، هم چنین ابراز کرد: هرجا که تفکر تکنوکرات ورود کرده، بدبختی و مشکل به بارآورده است و باید گفت که در بحث راهبردی که یک سرباز مکتب امام خمینی(ره) مانند سردار سلیمانی وجود دارد، ما قدرت و نفوذ خود در منطقه را بیشتر کرده ایم و این درحالی است که در عرصه اقتصاد که تفکر تکنوکراتی بر آن حاکم است، دچار مشکل هستیم.

وی افزود: عده ای با پنهان شدن پشت مترسکی که بنای آن بر القای اینکه پایبندی به ارزش ها دچار مشکل در جامعه شده است، دنبال بدبین کردن مردم به آرمان های انقلاب هستند، در حالی که هرجا فساد و مشکلی در جامعه وجود دارد، متعلق به جریان تکنوکرات است اما واقعیت ها را به صورت وارونه جلوه می دهند و مشکلات جامعه را ناشی از تفکر انقلابی می دانند.

باقری کنی در پایان خاطرنشان کرد: هیأت ها به عنوان تریبون نظام اسلامی باید با روحیه انقلابی در عرصه سیاسی حاضر باشند، چرا که جریان تکنوکرات دنبال این است که این تریبون را از کار بیندازد و با سیاست زدایی از هیأت ها، بخشی از نقشه خود در اسلام زدایی و انقلاب زدایی را عملیاتی کند./872/202/ص

ارسال نظرات