۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۷۶۴۷۱
استاد حوزه علمیه بابل:

طلاب از فرصت دوران طلبگی بهره ببرند

معاون آموزشی مدرسه علمیه امام حسن(ع) بابل با اشاره به فرصت دوران طلبگی برای خودسازی معنوی، گفت: دوران طلبگی فرصتی مغتنم برای مصون شدن یک طلبه از غفلت است زیرا مکان و شرایط معنوی حوزه علمیه به خاطر انتصاب به امام زمان(عج) جایگاه معنوی والایی دارد.
نبی الله جبرئیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام نبی الله جبرئیلی، استاد حوزه علمیه بابل امشب در جمع طلاب و روحانیان مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان بابل با بیان این مطلب که غفلت از یاد خدا برای انسان عواقب ناگواری دارد، گفت: انسان غافل از یاد خدا قابل اعتماد نیست زیرا دارای ثبات شخصیتی و رفتاری نمی باشد.

وی افزود: هر چه غفلت از یاد خدا در زندگی انسان بیشتر باشد پیامدهای ناگوارتری از دوری ایمان و یاد خدا بر انسان وارد می شود.

استاد حوزه علمیه یاد خدا را موجب آرامش روحی در زندگی انسان دانست و تصریح کرد: ذکر خداوند متعال برای انسان آرامش حاصل می کند و این به صراحت از جانب خداوند متعال در قران به مومنان وعده داده شده است.

وی ادامه داد: انسانهایی که از یاد خداوند غافل باشند و از نفس خود تبعیت کنند، در امور زندگی خود دارای اضطراب هستند.

حجت الاسلام جبرئیلی کم توجهی به معنویت را در غرب مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز دنیای غرب با دور شدن از امور معنوی دچار بیشتری افسردگی و اضطراب ناشی از غلطیدن در امور مادی صرف شده است و یکی از رنج هایی بزرگ غرب انحراف های بزرگ اخلاقی ناشی از دور شدن از خداوند متعال می باشد.

وی افزود: برخی ها در زندگی شخصی خود تمام اهتمام و تلاش را برای کسب پول، مقام و زیبایی صرف می کنند تا با آن آرامش را به دست آورند در صورتی که هیچگاه با این امور آرامش روحی به دست نمی آورند.

معاون آموزشی مدرسه علمیه امام حسن(ع) بابل بهترین دوست را برای انسان بر اساس روایات، مورد اشاره قرار داد و گفت: بهترین دوست انسان کسی است که همواره به انسان تذکر می دهد و دوست خود را از گناه دور می کند.

وی با اشاره به فرصت دوران طلبگی برای خودسازی معنوی، تاکید کرد: دوران طلبگی فرصتی مغتنم برای مصون شدن یک طلبه از غفلت است زیرا این مکان به خاطر انتصاب به مقام امام زمان(عج) دارای ارزش و جایگاه والای معنوی محسوب می شود.

حجت الاسلام جبرئیلی ادامه داد: از دست دادن فرصت های بسیار گرانقدر دوران طلبگی برای کسب معنویت و تحصیل دروس بعدا برای انسان تبدیل به افسوس و ناراحتی می شود.

وی نماز را بهترین ذکر الهی برای دور شدن از غفلت عنوان و خاطرنشان کرد: ذکر خداوند متعال سبب رسیدن انسان به کمال و رستگاری می شود و بهترین ذکر از نگاه اسلام، نماز است.

استاد حوزه علمیه افزود: نماز باید با خشوع، طهارت قلبی و روحی به همراه توجه کامل باشد تا برای انسان اثر بخش و بازدارنده از فحشا و منکر شود./202/1313/ب1

ارسال نظرات