۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۴۷۶۴۷۹
حجت الاسلام حجامی:

اعتقاد به مهدویت زمینه ساز تعالی جامعه است

کارشناس مهدویت گفت: فرهنگ مهدویت زمینه ساز یک تحول عظیم فردی و اجتماعی است و انسان ها در عصر غیبت در معرض غربال آخرالزمانی قرار می گیرند که توجه به معارف مهدوی می تواند راه نجات انسان ها باشد.
حسین حجامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین حجامی که در هفتمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور در شهر مقدس قم سخن می گفت، با اشاره به لزوم جلوگیری از انحراف در تفکر مهدویت، عنوان کرد: اعتقاد به مهدویت زمینه‌ساز یک جامعه متعالی است چرا که مردم این جامعه با نگاه به آرمان‌ها مسیر زندگی خود را با شتاب مطلوبی دنبال می‌کنند، اما این تفکر در کنار سازندگی خود، بعضاً دچار انحرافاتی می شود که باید با از آن ها جلوگیری کرد.

وی افزود: همان گونه که امام سجاد(ع) در حدیثی گفته اند که « هرکس در زمان غیبت، بر ولایت ما ثابت قدم باشد، هداوند پاداش هزار شهید از شهدای بدر و احد را به او می دهد»، اهمیت این موضوع و زندگی در عصر غیبت بیش از پیش مشخص می شود.

این کارشناس مهدویت تصریح کرد: جریان‌های انحرافی مهدویت از منابع مشخصی تامین مالی و تغذیه فکری می‌شوند، تا انحراف آموزه‌های دینی اصیل را رقم بزنند و یکی از این جریان ها، فعالیت های گسترده ای در میان هیأت های مذهبی دارد و توانسته است افرادی را جذب فعالیت های خود نماید که لزوم هوشیاری در این موارد و آگاهی بخشی به مردم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: جریان‌های انحرافی با طرح شبهات مختلف به دنبال در حاشیه قرار دادن مهدویت هستند و چون اندیشه‌های مهدویت یکی از اندیشه‌های مترقی است که برای شرایط کنونی و آینده بشریت برنامه مشخصی دارد، مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است.

حجت الاسلام حجامی ورود افراد غیر متخصص به حوزه‌های مختلف مهدویت را از انحرافات این فرهنگ دانست و تصریح کرد: فعالیت این افراد آسیبی برای جامعه اسلامی است چرا که سبب مطرح کردن نظرات غیر تخصصی و در نتیجه ایجاد انحراف در جامعه اسلامی می‌شود.

وی ابراز کرد: درک نادرست از مفاهیم سبب گسترش انحرافات می‌شود و ترویج آموزه‌های صحیح دینی جامعه را به سمت پیشرفت هدایت می‌کند اما در نقطه مقابل نیز آموزه‌های غیردینی سبب عقب‌ماندگی می‌شود.

کارشناس مهدویت در پایان خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی به جامعه و تلاش در جهت استفاده از متخصصین در حوزه های تخصصی برای پاسخگویی به شبهات ایجاد شده می تواند مانع گرایش افراد بیشتری به این فرقه ها شده؛ باید مهدویت واقعی را شناخته و در راستای ترویج این فرهنگ در جوامع مختلف اسلامی تلاش کنیم. /872/پ202/ج

ارسال نظرات