۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۴۷۶۴۸۰
حجت الاسلام ابوطالبی:

نفوذ در حوزه برای براندازی نظام در دستور کار دشمن است

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که دشمن در قالب نیروهای خودی و تفکرات سکولار که امروز در دانشگاه و برخی نهادهای حوزوی ترویج می شود اهداف خود را دنبال می کند، گفت: همان بلایی که در دوران مشروطیت روشن فکر مآبان با القای ادبیات سیاسی غربی و نهضت اسلامی را دچار مشکل کردند امروز در حال رخ دادن است.
حجت الاسلام ابوطالبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ابوطالبی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) عصر امروز در همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن به ارائه گزارش کمیسیون تبارشناسی این همایش پرداخت.

وی با اشاره به نفوذ برخی افراد بیگانه به نهادهای حوزوی در گذشته و در دوران مشروطیت، افزود: فضای نفوذ دشمن به شکل های گوناگون در حوزه ها و روحانیت شیعه وجود دارد، باید از تجربه ها و پیشینه تاریخی عملکرد حوزه و شیوه های نفوذ دشمن در حوزه ها درس بگیریم.

حجت الاسلام ابوطالبی با بیان این که این مسأله جز آشنایی دقیق با سیره سیاسی اجتماعی بزرگان و مراجع شیعه حاصل نمی شود، اظهار داشت: نحوه عملکرد دشمن در از بین بردن اثرات و و خنثی کردن فعالیت ها باید بررسی شود.

وی ادامه داد: امروز مسأله نفوذ به صورت جدی دنبال می شود، یکی از سیاستمداران آمریکایی در کتاب خود می نویسد که ما بعد از گذشت بیش از 20 سال از دوران جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیدیم که تنها راه براندازی نظام جمهوری اسلامی نفوذ و حمایت از نهادهای دینی ساکت و مخالف نظام جمهوری اسلامی است یعنی باید از دورن نهادهای دینی این نظام را شکست داد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که دشمن در قالب نیروهای خودی و تفکرات سکولار که امروز در دانشگاه و برخی نهادهای حوزوی ترویج می شود اهداف خود را دنبال می کند، ابراز داشت: همان بلایی که در دوران مشروطیت روشن فکر مآبان با القای ادبیات سیاسی غربی و نهضت اسلامی را دچار مشکل کردند امروز در حال رخ دادن است.

وی عنوان کرد: امروز ادبیات سکولار در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه ما در حال نشر پیدا کردن است و تنها راه مقابله اسلامی سازی ادبیات به ویژه در حوزه علوم انسانی است، به نظر می رسد که انقلابی گری و شاخصه های انقلابی ماندن شاخص هایی است که در دوران گذشته از سوی بزرگان حوزه دنبال می شده اما امروز باید با استفاده از تجربه تاریخی مسأله ها را بنشاسیم و توطئه های دشمن را خنثی کنیم.

حجت الاسلام ابوطالبی خاطرنشان کرد: در صورت هوشیاری و آگاهی حوزه می تواند انقلابی بماند و از انقلاب اسلامی و میراث علمای گذشته به ویژه حضرت امام پاسداری کند./1323/202/ص

ارسال نظرات