۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۷۶۴۸۳
رحیم پور ازغدی:

نفوذی های دشمن در کشور سال های آینده مشخص می شوند/ مسؤولان هوشیار باشند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما نمی گوییم که رییس جمهور و وزیر امور خارجه ما خائن هستند و حسن نیت نداشتند اما چند بار باید جهان خواران به سر ما بزنند تا ما عبرت و تجربه بگیریم؟ متأسفانه این بار اول نبود که ما ضربه خوردیم. هم اکنون هم آن ها در کشور ما نفوذی دارند که 20 سال آینده معلوم خواهد شد چه کسانی بوده اند.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پورازغدی در یادواره ای که شامگاه پنجشنبه به مناسبت دهه فجر در محل مسجد زینبیه مشهد برگزار شد، گفت: اگر ما مسأله نفوذ را درست بشناسیم و آن را مدیریت کنیم خون شهدا پایمال نخواهد شد، این منطق و آموزه امام خمینی(ره) است که باید وظیفه را انجام داد و در این زمینه شکست و پیروزی معنا ندارد، البته تلاش برای پیروزی وظیفه ماست و باید از انباشت های تجربی و تاریخی عبرت بگیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی درباره نفوذ، عنوان کرد: در نامه ای که تاریخش مربوط به دی ماه سال 57 است، اشاره های زیادی به تلاش های فراوان رابطان و جاسوسان سفارت آمریکا برای ارتباط با علمای مذهبی جهت ایجاد شکاف میان رهبران مذهبی و امام خمینی(ره) شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود افراد مذهبی که در آن زمان ادعای میانه روی و اعتدال داشتند، افزود: این افراد می گفتند خمینی تنها سخنگو و مرجع مذهبی ایران نیست و مراجع دیگری هستند که اشکالات و انتقاداتی به شاه دارند اما موافق از بین رفتن سلطنت نیز نیستند، آنها حتی به دربار پیام هم داده بودند که اگر شاه از ایران برود دیگر امام خمینی(ره) اجازه بازگشت و ورود وی به کشور را نخواهد داد.

رحیم پورازغدی با اشاره به جدا شدن راه برخی از اعضای دولت موقت از راه امام(ره) در همان اوایل انقلاب، خاطرنشان کرد: برخی از این افراد بختیار را فراری دادند و در پی آن بودند که نصیری و هویدا را هم از اعدام رهایی ببخشند که البته با عکس العمل سریع خلخالی در این امر شکست خوردند، پنج نفر از اعضای دولت موقت از جمله معاون بازرگان و سخنگوی دولت وی، جاسوس از کار درآمدند و پس از دولت موقت ما شاهد آن بودیم که اولین رییس جمهور و فرمانده نیروی دریایی زمان جنگ هم جاسوس بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسأله نفوذ، مخصوصا در دوران کنونی، اظهار کرد: برخی بعد از برجام پیوسته اظهار می کردند که برجام های یک و دو و سه  باید در مسائل دیگر به وجود بیاید؛ در حالی که هنوز طبق گفته خود مسؤولان دست اندر کار هنوز برجام قبلی به نتیجه نرسیده است، آن وقت که اوباما رییس جمهور بود، به 90 درصد محتوای برجام عمل نکرد، حالا این ترامپ که سر کار آمده است چه خواهد کرد؟

وی در پایان یادآور شد: متأسفانه برخی از دانشمندان هسته ای ما امروز از کشور رفته اند، ما نمی گوییم که رییس جمهور و وزیر امور خارجه ما خائن هستند و حسن نیت نداشتند اما چند بار باید جهان خواران به سر ما بزنند تا ما عبرت و تجربه بگیریم؟ متأسفانه این بار اول نبود که ما ضربه خوردیم، هم اکنون هم آن ها در کشور ما نفوذی دارند که 20 سال آینده معلوم خواهد شد چه کسانی بوده اند./820/201/ب2

ارسال نظرات