۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۷۶۵۰۰

شاعر نام‌آشنای اهل بیت عصمت و طهارت تجلیل شد

همزمان با برگزاری جشن شعر انقلاب در تبریز ضمن تجلیل از شعرای حوزه مقاومت؛ از استاد حسین کریمی مراغه‌ای، شاعر نام‌آشنای اهل بیت عصمت و طهارت تقدیر به عمل آمد.
تجلیل از استاد کریمی مراغه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور در جشن شعر انقلاب اسلامی که شب گذشته با حضور شعرای آئینی و حوزه مقاومت منطقه آذربایجان همراه بود، اظهار داشت: تجلیل از مقام استاد کریمی مراغه‌ای اقدامی ارزشمند از سوی متولیان فرهنگی تبریز است.

وی با بیان این‌که استاد کریمی مراغه ای در همه دوران پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسیار زیادی داشت، خاطرنشان کرد: استاد کریمی مراغه ای در دوره های مختلف متناسب با نیاز جامعه اشعاری گفته و مردم با اشعار این شاعر توانمند توانسته اند ارتباط برقرار کنند.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور با بیان این‌که استاد مراغه ای توانایی ارتباط گیری با مخاطبان خود را داشته و متناسب با نیاز جامعه شعر سروده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم شعرایی مانند استاد مراغه ای را به همه جهانیان بشناسانیم تا همه بدانند که چه گوهرهای گرانبهایی در شعر معاصر و آیینی داریم.

همچنین ناصر فیض، رییس دفتر ادبیات طنز حوزه هنری کشور در سخنانی با بیان این‌که شعرای اهل بیت عصمت و طهارت همواره با نگاهی ژرف‌اندیشانه و نشأت گرفته از معارف دینی به دنبال بیان دغدغه‌های روز جامعه بوده‌اند، اظهار داشت: در این میان شعرای طنز انقلابی در رسیدن به عدالت در جامعه تلاش بسیاری کرده اند.

وی با اشاره به این‌که انقلاب و طنز هر دو در جهت اصلاح جامعه و رسیدن به عدالت تلاش می‌کنند، گفت: طنز و انقلاب در جهت اینکه هر دو می‌خواهند جامعه را تغییر دهند و ناهنجاری ها را اصلاح کنند بسیار به هم نزدیک هستند. طنز حال و هوای مخاطب را می‌فهمد و با زبان شیرین از مخاطب انتقاد می کند.

فیض با تأکید برا ین‌که هیچ هجوی نمی تواند به اندازه طنز در جامعه تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: زبان شعری استاد کریمی مراغه ای زبانی بسیار سهل و ممتنع است و اصطلاحات و ضرب المثل های معروف بین مردم را در اشعار خود استفاده کرده است که بعدها این آثار می تواند مرجع جامعه شناسی این خطه باشد.

رییس دفتر ادبیات طنز حوزه هنری کشور بیان این‌که استاد کریمی مراغه ای به معنای واقعی شاعر انقلاب است، گفت: بایستی درخصوص زوایای پنهان آثار استاد کریمی مراغه ای که تا به حال به اندازه کافی به آن ها پرداخت نشده است، نوشته شود.

گفتنی است، جشن شعر انقلاب و مراسم بزرگداشت استاد حسین کریمی مراغه‌ای شاعر نام‌آشنای مراغه‌ای به همت شهرداری تبریز و حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار شد./935/203/ب2

 

ارسال نظرات