۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۷۶۵۲۱
در خطبه های نماز جمعه تهران مطرح شد؛

توصیه های آیت الله موحدی کرمانی به رییس جمهور جدید آمریکا

خطیب نماز جمعه تهران رییس جمهور جدید آمریکا را به تلاش برای از بین بردن فرهنگ غلط ستیز، جنگ و حمایت از ظالمان توصیه کرد و گفت: تغییر خوی استکبار و زورگویی مسؤولان قبلی آمریکا کار آسانی نیست اما با همت بلند و مردانه هر کار به ظاهر محالی ممکن می شود.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران خطاب به دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا، وی را به تلاش برای از بین بردن فرهنگ غلط ستیز، جنگ و حمایت از ظالمان به فرهنگ خدمت به این کشور، توصیه کرد.

وی افزود: ترامپ با شعار خدمت به مردم آمریکا، احیای کشور، ترمیم خرابی های به جامانده از حکومت های قبلی، نجات مردم آمریکا از فقر، گرسنگی و عدم دخالت در امور سایر کشورها به کاخ سفید قدم نهاده است که باید بکوشد در برآوردن وعده ها تلاش کند.

مدافعان جان، ناموس و کشور تروریست نیستند

وی با اشاره به اینکه مدافعان جان، ناموس و کشور تروریست نیستند، اظهار داشت: دولت های غربی با مسلح کردن خون ریزان و جلادان آبروی خود را بردند و سرمایه و بودجه کشور آمریکا را به باد دادند، شما که وارث کشوری فقیر و گرسنه هستید راه خود را از آنان جدا سازید و اشتباه آنان را تکرار نکنید.

آیت الله موحدی کرمانی از ترامپ خواست که برای تغییر فرهنگ غلط ستیز، جنگ و حمایت از ظالمان که تا به حال حاکم بر کشور آمریکا بوده است به فرهنگ خدمت به مردم این کشور و دیگر مردم جهان تلاش کند و البته این کار را بسیار سخت خواند.

وی تصریح کرد: تغییر خوی استکبار و زورگویی مسؤولان قبلی آمریکا کار آسانی نیست اما با همت بلند و مردانه هر کار به ظاهر محالی ممکن می شود.

تلاش شبانه روزی آتش نشانان شایسته تقدیر است

خطیب نماز جمعه تهران به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت تعدادی از آتش نشان شد بسیار دلخراش و غم بار خواند و با تقدیر از تلاش بی وقفه و شبانه روزی دیگر آتش نشانان، از مسؤولان مربوطه خواست که دقت بیشتری به کار گیرند تا دیگر چنین حوادثی اتفاق نیفتد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام مبارک دهه فجر، این دهه را به تعبیر امام راحل، انفجار نور و رهایی کشور از ظلمت ها عنوان کرد و گفت: دوران پهلوی پدر و پسر، دوران سخت و ذلت کشور ایران بود و کسی جرأت نداشت رساله عملیه امام را با خود همراه داشته باشد.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: رضاخان چادر از سر زنان بر داشت، عزاداری را منع کرد، عمامه از سر روحانیان برداشت و کشور ما را به یک کشور ننگین کفر آمیز تبدیل کرد و محمد رضا پسر نیز زندان ها را از آزادگان پر کرد و به شکنجه مردم پرداخت.

وی یادآور شد: آقای هاشمی رفسنجانی چقدر شکنجه شد و چه زندان ها رفت، یادم رفت از زندان بیرون آمد به ایشان گفتم کمی شرح حالت را بگو، گفت در یک شب من را از اول شب تا به صبح با کابل پیوسته زدند و فریاد می زدم، بیهوش می شدم و مرا به هوش می آوردند و باز هم شلاق می زدند.

انقلاب امانتی است که شهدا به دست ما سپرده اند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب به سادگی دست ما نیامده است و شهدای فروانی در این راه داده ایم، بر دانستن قدر این انقلاب تأکید کرد و گفت: انقلاب امانتی است که شهدا به دست ما سپرده اند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه در زمان شاه به مردم بها نمی دادند و از صندوق های رأی همان بیرون می آمد که شاه می خواست، ابراز کرد: امام خمینی (ره) ایران را متحول کرد و فرهنگ دوران سلطنت را که غرق در فساد و آلودگی بود به فضایی نورانی تبدیل کرد.

وی افزود: جوانانی که در صف سینما بودند به جوانانی که در صف بسیج ایستادند تبدیل شدند و این تحول عظیمی بود که امام راحل در کشور ایران ایجاد کرد؛ اگر وصیت جوانان را که در جبهه های نبرد حق علیه باطل شهید شده اند مطالعه کنید خواهید دید که سراسر نور است.

ناله مظلومان حکومت ظالمانه آل سعود را ساقط می کند

بخش دیگری از سخنان خطیب نماز جمعه این هفته تهران به بیان جنایت های رژیم آل سعود اختصاص داشت که وی با اشاره به سخن وزیر خارجه عربستان که ایران را به عدم دخالت در کشورهای منطقه مانند یمن، عراق و سوریه سفارش می کند، گفت: باید خجالت بکشید.

وی تأکید کرد: این رژیم آل سعود است که در کشور یمن دخالت می کند، سیل خون به راه انداخته و این کشور را به تلی از خاک و ویرانی تبدیل کرده که ناله مظلومان به آسمان بلند است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: در سوریه دخالت می کنید و می گویید موضع ما در برابر بشار اسد هیچ تغییری نکرده است و باید از راه نظامی و یا مسالمت آمیز از قدرت کناره گیری کند، آیا این دخالت نیست؟

وی خطاب به آل سعود و حکام بحرین با بیان اینکه ناله مظلومان یمن و بحرین، حکومت ظالمانه و ننگین شما را ساقط می کند، مردم مظلوم یمن و بحرین را به صبر، مقاومت و ایستادگی فراخواند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به سالروز حکم تحریم تنباکو از سوی آیت الله میرزای شیرازی که لرزه بر اندام استکبار انداخت، ابراز کرد: آن زمان دولت های استکباری فهمیدند که ملت ایران در برابر فرمان یک مرجع تقلید خضوع کرده و کاخ ظلم را ویران می کنند./920/201/ص

ارسال نظرات