۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۴۷۶۶۲۱
دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی مساجد کشور مطرح کرد؛

ضرورت تبیین خاطرات امام راحل و دستاوردهای انقلاب در ایام دهه فجر

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور بر ضرورت تبیین خاطرات امام راحل و دستاوردهای انقلاب در ایام دهه فجر تأکید کرد و گفت: دهه فجر از ایام‌الله است و باید آن را گرامی بداریم.
حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در گردهمایی سراسری مسؤولان کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی، که در مرکز ستاد عالی هماهنگی نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد، گفت: شورا کمیته‌های متعددی را از سال گذشته شکل داده که برای این مناسبت آمادگی لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی افزود: از جمله کمیته‌های ستاد دهه فجر شامل نمایندگان شورای ائمه جمعه، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج مساجد و محلات، ستاد مجمع تقریب، مرکز رسیدگی به امور مساجد، هستند که مسؤولیت آن را ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عهده دارد.

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور درباره جلسات این کمیته، اظهار داشت: در این کمیته جلسات متعددی در مرکز و استان‌ها شکل گرفته و تلاش شده است که زمینه حضور نمازگزاران مساجد در برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را بیشتر فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از مساجد کلید خورده و آغاز شد، بیان داشت: در قرآن کریم توصیه‌هایی وجود دارد که بار مسئولیت ما را بیشتر می‌کند، در آیه 5 سوره ابراهیم خداوند می‌فرمایند که ای موسی ایام الهی را یاد کن.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی گفت: با اینکه همه روزها به خدا تعلق دارد اما برخی روزها دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی است که بر اساس توصیه قرآن نباید فراموش شود و دهه فجر از مصادیق این توصیه الهی است به این دلیل که ایام‌الله به روزهای سرنوشت‌ساز یک ملت گفته می‌شود روزی که قهر و لطف الهی تجلی پیدا کرده است.

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور ابراز کرد: از مصادیق ایام‌الله در روایات روز رجعت و ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است، ما باید به دستور قرآن کریم این ایام را متذکر شویم.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر جبهه حق بر جبهه باطل پیروز شد، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب نعمت بزرگی است که خداوند در اختیار این ملت قرار داده که ما باید شکرگزار آن باشیم.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی عنوان کرد: نجات بنی‌اسرائیل از اسارت فرعون نعمتی بود که خداوند از آن در قرآن به عنوان مهمترین نعمت یاد می‌کند، در ایام‌الله دهه فجر چنین زمینه‌ای فراهم شد که ملت ایران سرنوشت خود را در دست خود گیرد.

 دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: پایگاه اصلی حرکت عظیم انقلاب در مساجد بود، هنر امام این بود که روحانیت و مسجد را به صحنه آورد، تا پیش از آن مساجد ما یک بعدی بود اما امام در عمل ثابت کردند که مسجد مظهر آمیختگی دین و سیاست است.

وی بیان داشت: مهمترین رسالت کمیته بازنگری جایگاه مساجد در پیروزی انقلاب است، که باید برای مردم بازگو شود، امام راحل همواره تلاش کردند که پیام و نطقه نظرات خود را از طریق مساجد به گوش مردم برسانند چراکه این شبکه را سالم و مردمی می‌دیدند.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی گفت: نخستین حرکت پیامبر(ص) هنگام ورود به مدینه ساخت مسجد بود، در هر پیروزی و فتح تأکید ایشان بر ساخت مسجد بود، حتی واقعه غدیر را با ساخت مسجد پیوند زده و درخواست می‌کنند که در آن مکان مسجد ساخته شود.

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور ابراز کرد: وقتی حضرت حجت(عج) ظهور بفرمایند نخستین اقدام ایشان ساخت مسجد خواهد بود، حرکت همه انبیا و ائمه هدی(ع) از مسجد آغاز می‎‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل این استراتژی را به خوبی فهمیده و از مسجد استفاده کردند، بنابراین زادگاه انقلاب اسلامی مسجد است، بنابراین ما باید همواره از حیثیت تأثیرگذاری مسجد صیانت کنیم.

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: از مبلغان توانمند دعوت کنیم که در مراسم و مساجد به تبین خاطرات امام راحل و دستاوردهای انقلاب بپردازند، امروز ما به بازخوانی فداکاری‌های این ملت نیاز داریم.

وی بیان داشت: باید از ظرفیت مؤسسات فرهنگی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات استفاده کنیم که با هماهنگی بیشتر ورود پیدا کنند، همچنین گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس و دانشگاه‌ها فعال کنیم.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی گفت: آخرین وصیت امام راحل به خانواده و اطرافیان ایشان این بود که نسبت به خود مهربان و نسبت به دشمنان خشن باشید.

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به موضوع وحدت، ابراز کرد: امام راحل درباره وحدت امت اسلامی بسیار تاکید داشتند، در 17 استان ما شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 22 میلیون جمعیت ما در روستا‌ها زندگی می‌کنند باید مبلغان برای تبین گفتمان انقلاب اسلامی در این روستاها فعال باشند.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به اینکه باید از فضای مجازی برای تبین گفتمان انقلاب استفاده کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در مواجهه با میلاد حضرت زینب(س) و شهادت حضرت زهرا(س) قرار داریم باید در تولید و توزیع محصولات انقلابی و مناسبتی بیشتر تلاش کنیم.

 دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: در حال حاضر 80 هزار هیأت مذهبی و 8 هزار بقاع متبرکه ظرفیتی است که باید از آن استفاده کنیم./807/201/ب2

ارسال نظرات