۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۷۶۶۳۶
از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی صورت گرفت؛

اعلام فراخوان مقاله همایش بررسی آرای تفسیری علامه محمدهادی معرفت

فراخوان مقالات نخستین همایش بررسی آرای تفسیری علامه محمدهادی معرفت در چهار محور با زیر مجموعه های متنوع از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اعلام شد.
فراخوان مقالات همایش بررسی آرای تفسیری علامه محمدهادی معرفت فراخوان مقالات همایش بررسی آرای تفسیری علامه محمدهادی معرفت فراخوان مقالات همایش بررسی آرای تفسیری علامه محمدهادی معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آذرماه سال آینده همایش بررسی آرای تفسیری علامه محمدهادی معرفت برگزار می شود که در همین راستا پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فراخوان مقالات همایش را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، از جمله اهداف برگزاری این همایش تجلیل از مقام شامخ علمی و پژوهشی علامه محمد هادی معرفت(ره)، تبیین و معرفی نوآوری‌ها و روش های تفسیری علامه محمد هادی معرفت(ره)، گشایش عرصه های نوین و ضروری در مطالعات تفسیری تطبیقی و اثری و در نهایت نقد دیدگاه‌ها و ارزیابی منهج تفسیر اثری و ارائه الگوهایی نوین است.

 شایان ذکر است، محورهای پژوهشی همایش برای ارسال مقالات نخست مبانی، مناهج و قواعد تفسیری در آثار علامه محمد هادی معرفت(ره) است که شامل منابع تفسیر، شیوه و روش تفسیری استاد، انگیزه های روی آوردن استاد به منهج تفسیر اثری، توجه استاد به آفات و لغزش گاه های منهج تفسیر اثری و آسیب شناسی منهج تفسیری استاد می شود.

محور دوم پژوهشی در این همایش گرایش تفسیری علامه محمد هادی معرفت(ره) است که خود شامل مواردی می شود که از جمله آن گرایش تفسیری استاد در تفسیر اثری، مبانی و روش های فهم و نقد حدیث در تفسیر اثری، تقریب گرایی در آثار تفسیری استاد و تثبیت مکتب تفسیری اهل بیت(ع) در آثار تفسیری استاد است.

همچنین محور سوم این همایش مباحث علمی در آثار تفسیری علامه محمد هادی معرفت(ره) است که زیر مجموعه هایی از جمله مباحث ادبی، مباحث فقهی، مباحث اصولی، مباحث کلامی، مباحث فلسفی، مباحث عرفانی، مباحث علوم انسانی و مباحث علوم طبیعی را در ذیل خود جای داده است.

و در نهایت محور تفسیر و مفسّرشناسی در آثار تفسیری علامه محمد هادی معرفت(ره) به عنوان چهارمین و آخرین محور پژوهشی این همایش است که شامل نقد و بررسی تفاسیر در آثار تفسیری استاد و شخصیت شناسی مفسران در آثار تفسیری استاد می شود.

گفتنی است، مقالات برگزیده این همایش در نشریات علمی و پژوهشی معتبر منتشر خواهد شد.

مهلت ارسال چکیده مقالات به این همایش، خردادماه ۹۶ و همچنین آخرین مهلت ارسال اصل مقالات، مردادماه 96 است و علاقه مندان می توانند چکیده و اصل مقالات خود را به دبیرخانه همایش علامه معرفت به آدرس قم، میدان شهدا، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارسال کنند.

همچنین علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانند به پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به آدرس www.isca.ac.ir   مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 3771160-025 تماس حاصل کنند.

یادآور می شود در برگزاری این همایش مراکز علمی و پژوهشی زیادی با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همکاری دارند که از این میان می توان به معاونت پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اشاره کرد./1330/ت302/ج

ارسال نظرات