۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۷۶۶۶۲
حجت الاسلام محمودزاده خبر داد؛

انتشار پنج اثر دینی در حوزه کشاورزی و محیط زیست

مدیر مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست به تشریح اهداف و فعالیت های این مرکز پرداخت و گفت: این مجموعه با هدف استخراج و آموزش آموزه های دینی در حوزه کشاورزی و محیط زیست به مهندسان کشاورزی در سراسر کشور تأسیس شده است و تا به حال 5 اثر منتشر کرده است.
حجت الاسلام علی محمودزاده

حجت الاسلام علی محمودزاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح فعالیت های مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست پرداخت و گفت: این مرکز زیر نظر سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور فعالیت می کند.

مدیر مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست اظهار داشت: این مرکز متشکل از 4 گروه علمی قرآن و حدیث، فقه و حقوق، تاریخ و تمدن و اخلاق است.

وی ادامه داد: گروه علمی معاونت آموزش با قابلیت آموزش حضوری و مجازی نیز در حال راه اندازی است؛ آموزش مجازی به شکل کشوری و آموزش حضوری در استان های سراسر کشور است.

حجت الاسلام محمودزاده افزود: چهار گروه علمی فعال در حوزه علوم اسلامی با تلفیق آموزه های دینی و تکنولوژی جدید، به دستاوردهای نوین و اسلامی دست پیدا می کنند.

وی ادامه داد: از مهم ترین اهداف این مرکز، اعزام اساتید به استان های کشور برای آموزش و توانمندسازی مهندسین کشاورزی در موضوعات مرتبط با حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است.

مدیر مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست خاطرنشان کرد: این مرکز از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1394 به این فعالیت ها رسمیت بخشید و آثاری را منتشر کرده است.

وی به کتاب های منتشر شده از سوی این مرکز اشاره کرد و گفت: کتاب های فقه کشاورزی(فقه آب)، اخلاق کشاورزی، طبیعت و کشاورزی در سیره معصومین(ع)، طبیعت(حیوانات در نهج البلاغه) و گیاهان در قرآن از آثار منتشر شده در سال گذشته است.

نویسنده کتاب طبیعت(حیوانات در نهج البلاغه) بیان داشت: کتاب دیگری با عنوان حلقه های صالحین مهندسین کشاورزی به عنوان سالنامه 1396 به چاپ خواهد رسید که با محتوای آموزشی برای حلقه های صالحین است.

وی به تشریح دیگر اهداف شکل گیری مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست پرداخت و گفت: فهم و ترویج آموزه های دینی در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست با جامعه 58 هزار نفری مهندسان کشاورزی کشور و عموم جامعه، هدف دیگر این مجموعه است.

حجت الاسلام محمودزاده ادامه داد: جامعه مهندسان کشاورزی و عموم مردم باید بدانند که دین مبین اسلام در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی و طبیعت، تئوری و نظریه دارد؛ حدود هزار آیه از قرآن کریم و روایات بسیاری در حوزه کشاورزی و محیط زیست وجود دارد که وظیفه و هدف این مرکز، استخراج و آموزش آن ها به جامعه هدف است.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه های مکرر رهبر معظم انقلاب در جلسات متعدد در حوزه کشاورزی و محیط زیست، باعث شد که سردار نقدی به پر کردن این خلأ بپردازد و شخصا پیگیری و دستور تشکیل این مرکز را داد.

مدیر مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست در پایان گفت: حجج اسلام سید علی حسینی، یعقوب علی گرجی، محمد رحمانی و آقایان محمدحسین حیدری، محمدرضا جهانسوز و آقای سلاجقه از اعضای هیأت علمی این مرکز هستند./840/ت302/ج

ارسال نظرات