۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۷۶۷۶۸
حجت الاسلام زنگنه مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از ابزار مدرن در راستای تبلیغ دین

استاد حوزه علمیه همدان گفت: باید با کمک وسایل ارتباطی جدید امروز در راستای تبلیغ و ارتباطات مردمی و نشر معارف اهل بیت)ع (استفاده کرد تا این معارف به پیروان حق و حقیقت برسد.
همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با حضور وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام هادی زنگنه، استاد حوزه علمیه همدان بعد از ظهر امروز در کتابخانه مدرسه آخوند با اشاره به اهمیت بحث رشد و تعالی در حوزه های علمیه گفت: رشد و تعالی موضوعی است که باید همواره از دغدغه ها باشد.

وی در راستای تعالی حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: هر مجموعه ای می تواند بهتر از آن چه که هست باشد و تعالی از موضوعاتی است که باید همواره از دغدغه های حوزه های علمیه باشد.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: باید با کمک وسایل ارتباطی جدید امروز در راستای تبلیغ و ارتباطات مردمی و نشر معارف اهل بیت)ع (استفاده کرد تا این معارف به پیروان حق و حقیقت برسد.

وی اظهار داشت :می توان با استفاده از این برنامه  ها در حوزه هایی که تأمین اساتید مجرب برای آن ها مشکل است محتواهای دینی و دروس حوزوی را به طور جدیدی به صورت زنده در اختیار آن ها قرار داد.

استاد حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و هدف گذاری برای هر یک از طلاب طبق استعداد، علاقه و توانمندی های آن ها طوری که در کنار دروس حوزه دروس تخصصی هم گنجانده شود سبب شده تا طلاب پاسخگوی نیازهای روز شوند.

وی تصریح کرد: طلاب باید نسبت به اخلاق و زی طلبگی حساسیت داشته و سیره علمای گذشته را همیشه مدنظر داشته باشند چرا که ساده زیستی این بزرگان و معنویت آن ها سبب می شود انگیزه طلاب نسبت به مسیر طلبگی بیشتر شود.

حجت الاسلام زنگنه در ادامه تصریح کرد: همیشه اساتید اخلاق به ما توصیه کرده اند که دوبال برای تعالی حوزه و طلبگی  لازم است یکی تحصیل و دیگری تهذیب است.

وی در پایان گفت: ارتباط بیشتر اساتید اخلاق با طلاب به صورت فردی و صحبت مستقیم طوری که یک استاد اخلاق برای مدت یک هفته در یک حوزه علمیه بیتوته کرده تا طلاب از نزدیک با الگوهای رفتاری آن ها اشنا شوند./979/202/ب2

ارسال نظرات