۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۷۶۷۷۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

عمامه گذاری 9 طلبه مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش، برگزاری جشنواره استانی به «رنگ انار» در شوشتر، آشنایی مربیان قرآنی با سبک زندگی قرآنی و برپایی کارگاه های آموزش قرآن ویژه دانش آموزان دختر چند خبرکوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

حجت الاسلام عبدالحسین چنانی، مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به عمامه گذاری 9 طلبه مدرسه در سوم بهمن ماه ابراز داشت: این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه، تولیت مدرسه و امام جمعه شهرستان برگزار و طلاب به دست آیت الله موسوی جزایری معمم شدند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش با بیان اینکه پیش از مراسم مذکور 13 بار مراسم عمامه گذاری در مدرسه صورت گرفته است، اظهار داشت: سال آینده نیز بخشی از طلاب مدرسه را پس از گذراندن مراحل تلبس، در عید غدیر به کسوت لباس روحانیت در خواهیم آورد.

این مقام مسؤول گفت: مراسم عمامه گذاری 9 طلبه مدرسه قرار بود در 17 ربیع الاول با حضور آیت الله موسوی جزایری برگزار شود اما در اثر تراکم برنامه ها و عدم حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان به سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) موکول شد و باز هم در پی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی زمان آن تغییر و در سوم بهمن ماه برگزار گردید.

حجت الاسلام چنانی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مسابقه «اذان و دعا» در دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی معرفی و نقد فرقه یمانی از دیگر برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی است که در طی آن به برندگان جوایزی اعطا می شود.

وی با بیان اینکه مسابقه ای با محوریت کتاب «منشور روحانیت» امام راحل(ره) برگزار و به پنج نفر جوایزی اهدا شد، تصریح کرد: ثبت مقاله های ارائه شده جشنواره علامه حلی و برگزاری دوره نقد تصوف در اواخر بهمن ماه از دیگر اقدامات برای نیمسال دوم تحصیلی است.

برگزاری جشنواره استانی به «رنگ انار» در شوشتر

نخستین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس «به رنگ انار» از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان در شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد.

این جشنواره شعر دفاع مقدس چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ ماه با حضور هنرمندان عرصه شعر و ادب در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌‍ شود.

براساس این گزارش، برنامه‌های صبح جشنواره شعرخوانی با حضور شاعران پیشکسوت استانی و شهرستانی در سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود و اختتامیه آن بعد از ظهر چهارشنبه ۱۳ بهمن در تالار فرهنگ شوشتر برگزار می ‌شود.

تجلیل از برگزیدگان آثار، پیشکسوتان شعر، خانوده شهدای مدافع حرم و خانواده شاعر انقلابی کشورمان؛ قیصر امین پور از برنامه‌های این جشنواره در بعدازظهر است.

آشنایی مربیان قرآنی با سبک زندگی قرآنی

مکوندی، مدیر مؤسسه قرآنی حجت خاتم(ص) ماهشهر با اشاره به آغاز جلسات کارگاه های سبک زندگی اسلامی ـ قرآنی از ۴ بهمن ماه، و به صورت هفتگی خاطرنشان کرد: این کارگاه ها به منظور آشنایی مربیان قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی شهرستان ماهشهر با سبک زندگی اسلامی ـ قرآنی کارگاه سبک زندگی قرآنی از سوی مؤسسه برای بانوان مربی قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی شهرستان برگزار شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی حجت خاتم(ص) ماهشهر با اشاره به اینکه کارگاه ها به صورت هفتگی و دوشنبه ها برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این کارگاه ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه است که تاکنون بیش از ۵۰ نفر در این کارگاه شرکت کرده‌اند.

مکوندی با بیان اینکه حجت‌ الاسلام آریادوست به عنوان مربی این کارگاه با این مؤسسه همکاری می‌کند، ابراز داشت: در این کارگاه مربی با استفاده از آیات قرآن؛ اخلاق و شیوه‌های زندگی اسلامی را به شرکت‌ کنندگان آموزش می‌دهد و مربیان با شرکت در این دوره می‌توانند با استفاده از آموزش مباحث زندگی به سبک قرآنی به قرآن ‌آموزان مؤسسات قرآنی شهرستان، سبک زندگی قرآنی را ترویج دهند.

برپایی کارگاه های آموزش قرآن ویژه دانش آموزان دختر

راشدی، مدیر دارالقرآن الزهرا(س) رامشیر با بیان اینکه پیرو برگزاری مسابقات دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز، کارگاه‌های آموزشی با هدف آماده‌ سازی دانش‌آموزان برای حضور در مسابقات استانی در این دار القرآن برگزار شد، گفت: این کارگاه‌ها در رشته ‌های تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، قرائت تحقیق و ترتیل قرآن از آغاز دی ماه تشکیل و تا پایان بهمن ادامه دارند.

مدیر دارالقرآن الزهرا(س) رامشیر با بیان اینکه در هر یک از این رشته‌ ها ۶ دانش‌آموز دختر برتر مرحله شهرستانی شرکت می‌کنند، اظهار داشت: مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز دانش آموزی اسفند ماه برگزار خواهد شد./303/9456/ب1

ارسال نظرات