۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۷۶۸۴۴
با حضور آیت الله اراکی؛

همایش «زیرساخت‌های فقهی حکومت اسلامی» در اهواز برگزار می شود

معاون پژوهشی حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز از برگزاری همایش هایی با موضوع «جایگاه عالم ربانی در جامعه اسلامی» و «زیرساخت‌های فقهی حکومت اسلامی» خبر داد و گفت: در این همایش ها به مباحثی همچون تأثیر عالم ربانی در جامعه و برخورداری تشکیلات حکومت اسلامی از زیرساخت های فقهی پرداخته خواهد شد.
آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حجت‌الاسلام محمدصادق رستم‌پور، معاون پژوهشی حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری همایش هایی با موضوع «جایگاه عالم ربانی در جامعه اسلامی» و «زیرساخت‌های فقهی حکومت اسلامی»، ابراز داشت: این همایش ها ویژه طلاب سطح های یک، دو، سه و اساتید حوزه علمیه است که در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که همایش «جایگاه عالم ربانی در جامعه اسلامی» ویژه طلاب دروس مقدماتی و سطح های گوناگون حوزه های علمیه اهواز در تاریخ چهارم اسفندماه سال جاری ساعت 10 صبح برگزار می شود، ادامه داد: تبیین مباحث اخلاقی برای طلاب و آشنایی آنها با رسالت یک عالم ربانی در جامعه از اهداف این همایش است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به این که همایش دیگری با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نوبت بعدازظهر چهارم اسفندماه ساعت 14 در مسجد اعظم اهواز برگزار می شود، افزود: این همایش با محوریت «زیرساخت‌های فقهی حکومت اسلامی» و ویژه ائمه جمعه و جماعات استان، فضلای درس خارج، اساتید حوزه و دانشگاه است که در این نشست مقالاتی از سوی اساتید منتخب ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام رستم پور بیان داشت: در این همایش ها مباحثی همچون تأثیر عالم ربانی در جامعه، برخورداری تشکیلات حکومت اسلامی از زیرساخت های فقهی در بخش های گوناگون فرهنگی، هنری و دیگر موارد مورد بحث قرار می گیرند.

برگزاری آئین قدرشناسی از برگزیدگان پژوهشی و آموزشی حوزه علمیه امام خمینی(ره)

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری آئین قدرشناسی از برگزیدگان پژوهشی و آموزشی حوزه علمیه امام خمینی(ره)، افزود: در این مراسم از 7 نفر از برگزیدگان پژوهشی بخش مقاله نویسی، مشاورات تخصصی و همچنین 7 نفر از منتخبان بخش آموزشی تقدیر بعمل آمد؛ در این مراسم مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره)، معاون پژوهش و معاون آموزش این مدرسه به سخرانی پرداختند.

وی با اشاره به این که در زمینه آشنایی طلاب و روحانیون با فضای مجازی، آسیب ها و فرصت های این بخش نشست سواد رسانه با حضور روح الله مؤمن نسب متخصص این حوزه برگزار شد، ادامه داد: این نشست ویژه مبلغان به صورت جداگانه نیز برگزار و در مباحثی مفید گفته شد./9453/303/ب2

ارسال نظرات