۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۷۶۸۷۱

تشریح فعالیت های علمی مدرسه علمیه سفیران بقیه الله اندیمشک

مدیر مدرسه علمیه سفیران بقیه الله(عج) شمال خوزستان با تشریح فعالیت های این مدرسه در بخش های گوناگون و برگزاری دوره های متنوع ویژه طلاب، گفت: بین دو ترم تحصیلی دوره های روش نویسندگی، آشنایی طلاب با منابع روایی به ویژه اصول کافی و روانشناسی اسلامی و عمومی ویژه دانش آموختگان دینی برگزار شد.
حجت الاسلام حسن آذرافروز ، مدير مدرسه علميه بقيه الله(عج) انديمشک سفيران هدايت شمال خوزستان

حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه علمیه سفیران بقیه الله(عج) شمال خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری دوره روش نویسندگی با عنوان روش تحقیق در جهت پژوهش درباره مسائل به روز و در جهت مطالبات رهبرمعظم انقلاب اسلامی، ابراز داشت: طلاب برای اینکه بتوانند در مباحثی که کم یا اصلا به آن توجه نشده بپردازند باید این دوره را سپری کنند.

وی با اشاره به این که در دوره روش تحقیق معیار و ملاک های استاندارد یک تحقیق علمی در دو روز مطرح شد و طلاب با لزوم ورود در عرصه پژوهش و پرداختن به فعالیت های تحقیقی آشنا شدند، ادامه داد: این دوره به دو شکل تئوری و عملی برگزار و در قالب عملی طلاب طی نیمسال تحصیلی دوم به آن می پردازند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران بقیه الله(عج) شمال خوزستان گفت: ضرورت تحقیق و روش تحفیقی، اهمیت، شیوه ها، ملاک های یک محقق و معیار تحقیق برتر، روش فیش نویسی و خلاصه برداری، روش پایان نامه نویسی و دیگر موارد از عناوین آموزشی این دوره است.

حجت الاسلام آذرافروز با بیان این که سیستم حوزه های علمیه سفیران به شکل تبلیغی و منبر مانند است، اذعان داشت: باتوجه به فعالیت های روحانیان، باید در بخش فیش نویسی مسلط و در زمینه پژوهش و ارائه مقالات دست به قلم باشند.

برگزاری دوره روانشناسی اسلامی و عمومی

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری دوره روانشناسی عمومی و اسلامی با تدریس حجت الاسلام محمدی راد، فعال عرصه روانشناسی، بیان داشت: طلاب براساس رسالت تبلیغی و ارتباط چهره به چهره با مردم و حضور در میان جامعه نیاز است که مسائل روانشناسی و مخاطب شناسی را فراگیرند.

وی ادامه داد: در دوره روانشناسی عمومی و اسلامی مباحثی همچون «آیا اسلام با علم روانشناسی سازگاری دارد»، «آیا در سیره اهل بیت(ع) موضوع روانشناسی وجود دارد» مطرح شد؛ ثمره این دوره افزایش تأثیرگذاری در مشاوره و کاهش آسیب ها از طریق شناسایی ریشه های ناهنجاری ها است.

آشنایی طلاب با منابع روایی به ویژه اصول کافی

مدیر مدرسه علمیه سفیران بقیه الله(عج) شمال خوزستان با بیان این که طلاب باید با محوریت تبلیغ تربیت شوند و برای این موضوع نیازمند آشنایی با احادیث و متون روایی هستیم، خاطرنشان کرد: اصول کافی شیخ کلینی یکی از متون روایی جزء کتب اربعه است که طی دوره ای به آن پرداخته شد./302/9453/ب1

ارسال نظرات