۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۷۶۹۳۵
دبیر ستاد اقامه نماز قم خبرداد؛

شرکت بیش از 10 هزار نفر در مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز

خامه یار با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز در قم گفت: با توجه به توزیع بیش از 13 هزار جلد کتاب، پیش بینی می شود بیش از 10 هزار نفر در این مسابقه شرکت کنند.
خامه یار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خامه یار دبیر ستاد اقامه نماز استان قم در نشست خبری مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز که به مناسبت دهه فجر ظهر امروز در اداره کل وقاف قم برگزار شد، گفت:بعد از اجلاس نماز، این مسابقه نخستین حرکت به شکل کار جمعی بوده است که ترویج فرهنگ نماز و کتابخوانی را انجام می دهد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم ابراز داشت: کتابی که برای این مسابقه معرفی شده، کتاب «ثانیه های انس» است که در فضای مجازی و در سایت اداره اوقاف قم بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: هدف ستاد اقامه نماز و اداره اوقاف قم، برپایی یک مانور و حضور لشگری از اقشار مختلف مردم برای به پا داشتن نماز است و به همین دلیل آزمون پیش از نماز جمعه و در محل مصلای نماز جمعه برگزار می شود.

خامه یار با بیان اینکه طرح سؤالات آزمون کاملا کارشناسی شده است، تأکید کرد: آزمون مسابقه بزرگ کتابخوانی در شهرها و بخش های استان قم با یک ساعت تأخیر و با سؤالات متفاوت برگزار می شود.

دبیر ستاد اقامه نماز به علل برگزاری این مسابقه در زندان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه در زندان از تأثیر بالایی برخوردار است و امیدواریم که نسل جدید و جوان با معارف نماز آشنا شوند و مقدمات تحول را در زندانیان ایجاد کند.

وی تعداد شرکت کنندگان در مسابقه بزرگ کتابخوانی را بیش از 10 هزار نفر پیش بینی کرد و بیان داشت: این آزمون با حضور مدیران ارشد استان برگزار می شود؛ همچنین از دستگاه های فرهنگی که در امور مساجد دخیل هستند، برای هم افزایی تفاهم هایی داشته ایم.

خامه یار درباره شیوه انتخاب کتاب ثانیه های انس به عنوان منبع آزمون گفت: کتاب ثانیه های انس، نوشته رضا اخوی از کتاب هایی است که در شورایی مرکب از دستگاه های فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و به عنوان کتاب منتخب برای آزمون معرفی شد./840/پ202/ی

ارسال نظرات