۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۷۶۹۳۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

افتتاح دوره «الصافات» دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، برگزاری یادواره شهدای مسجد جوادالائمه(ع) اهواز، برگزاری دوره آموزشی شیوه های نوین تبلیغ در حوزه علمیه بانوان بهبهان و اجرای طرح راویان انقلاب اسلامی ویژه روحانیان و معلمان شهرستان لالی از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، شاهین بهداروند، مسؤول تربیت و آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برگزاری نهمین دوره تربیتی آموزشی الصافات ویژه دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با هدف تربیت دانشجوی هم تراز انقلاب، ابراز داشت: در این دوره 160 دانشجو حضور خواهند داشت و از 6 تا 11 بهمن ماه سال جاری در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر برگزار می شود.

وی با اشاره به این که تربیت نیروی انسانی هم‌تراز انقلاب اسلامی هدف از برگزاری برگزاری نهمین دوره تربیتی آموزشی الصافات است، ادامه داد: تعمیق معارف دینی، تقویت مهارت تشکیلاتی، آشنایی دانشجویان با رسالت، اهداف و مأموریت‌های بسیج دانشجویی و همچنین آشنایی با مبانی اندیشه ناب اسلامی از دیگر اهداف این دوره هستند.

مسؤول تربیت و آموزش بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: سر فصل‌های این دوره مباحث معرفتی، بصیرتی، معنوی و مهارتی است و طبق سال های گذشته در طول این دوره آموزش‌های بصیرتی به دانش پژوهان با برگزاری همایش‌هایی با موضوعات روز و با حضور استادان کشوری ارائه خواهد شد.

برگزاری یادواره شهدای مسجد جوادالائمه(ع) اهواز

براساس این گزارش، یادواره شهدای مسجد جواد‌الائمه(ع) اهواز شامگاه جمعه ۱۵ بهمن‌ ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در این مسجد برگزار می ‌شود.

همچنین، این یادواره با حضور خانواده‌ های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران و با سخنرانی حجت ‌الاسلام ماندگاری و مدیحه ‌سرایی ذاکرین اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، برگزاری یادواره شهدای مسجد جوادالائمه(ع) اهواز برای گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۷۰ شهید دوران دفاع مقدس این مسجد تدارک دیده شده است.

برگزاری دوره آموزشی شیوه های نوین تبلیغ در حوزه علمیه بانوان بهبهان

براساس این گزارش، دوره آموزش شیوه‌های نوین تبلیغ در مدرسه علمیه بانوان شهرستان بهبهان با حضور ۳۰ مبلغ و فارغ التحصیل مدرسه علمیه طوبی شهرستان بهبهان در این مدرسه برگزار شد.

بنابراین گزارش، دوره آموزش شیوه های نوین با هدف آشنایی مبلغان با شیوه‌های جذب جوانان و نوجوانان با آموزه‌های دینی، مخاطب‌شناسی و بهره برداری از فرصت‌های نوین ارتباطی در انتقال معارف انسان ساز مکتب اسلام به صورت فشرده در تاریخ جمعه ۸ بهمن برگزار شد.

همچنین، حجت‌الاسلام قنبریان مدرس حوزه علمیه و کارشناس تبلیغ مدرس دوره آموزش شیوه های نوین است.

اجرای طرح راویان انقلاب اسلامی ویژه روحانیان و معلمان شهرستان لالی

خدامراد نجفی‌حاجی‌ور، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان لالی با اشاره به برگزاری همایش راویان انقلاب اسلامی ویژه روحانیان و معلمان با هدف آموزش روایتگری انقلاب اسلامی، ابراز داشت: این طرح به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در قالب طرح راویان انقلاب اسلامی برگزار شد.

وی با بیان این که این روحانیان و معلمان در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور در مدارس سطح شهرستان اقدام به روایت‌گری انقلاب اسلامی می‌کنند، افزود: در همایش طرح راویان انقلاب اسلامی 40 روحانی و معلم حضور داشتند و مباحثی همچون شکل گیری انقلاب اسلامی، مبارزات مردم جهت به ثمر ریسدن انقلاب تببین شد./303/9453/ب1

ارسال نظرات