۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۷۶۹۴۹
رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل خبر داد؛

يادواره 34 شهيد روحاني در آران و بيدگل برگزار مي شود

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل از برگزاري يادواره 34 شهيد روحاني شهرستان آران و بيدگل همزمان با ايام الله دهه مباركه فجر انقلاب اسلامي خبر داد.
حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سميع الله مردان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: يادواره به همت کميته قرآن، مساجد و تشکل هاي ديني مردمي و با همکاري حوزه هاي علميه، سپاه و پايگاه بسيج طلاب، روز سه شنبه 12 بهمن ساعت 18 در مصلاي نماز جمعه آران و بيدگل برگزار می شود.

وي افزود: در يادواره 34 شهيد روحاني شهرستان آران و بيدگل، حجت الاسلام سيد محمود نبويان نماينده مردم تهران در مجلس نهم و معاون امور فرهنگي مجمع تقريب مذاهب اسلام دعوت شده است تا در اين مراسم به عنوان  سخنران حضور داشته باشد.

حجت الاسلام مردان خاطر نشان کرد: خاطره گويي انقلاب از سوی رزمندگان روحاني، مديحه سرايي، سرود و تجليل از خانواده شهداي روحاني از ديگر برنامه هاي اين مراسم خواهد بود.

دبير يادواره شهداي روحاني آران و بيدگل، هدف از برگزاري يادواره شهداي روحاني شهرستان آران و بيدگل را شناساندن خدمات روحانيت در طول انقلاب و دفاع مقدس خواند و افزود: نقش روحانيت در شکل گيري و پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي بي بديل است و برگزاري اين يادواره ها مي تواند نسل جوان را با ارزش هاي دفاع مقدس بيشتر آشنا کند.

حجت الاسلام مردان اظهار داشت: شهرستان آران و بيدگل از جمله شهرهاي انقلابي کشور و از معدود شهرهايي است که خروش انقلابي خود را از 15 خرداد 42 آغاز کرده و تا پيروزي و به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي مدال درخشان مبارزه در برابر حکومت ستم شاهي را در دفتر زرين افتخارات خود دارد که در اين بين، نقش روحانيان منطقه بسيار مهم بوده است.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل يادآور شد: اين شهرستان همچنين در طول دوران دفاع مقدس نيز برگ زرين ديگري بر دفتر افتخارات خود افزود و در اين دوران، بيش از يك درصد مردم اين شهر به درجه رفيع شهادت نائل شده‌اند.

وي  همچنين با اشاره به اينكه دارالشهداي آران و بيدگل در عرصه هاي مختلف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پيشتاز بوده است بیان کرد: شهرستان آران و بيدگل با شهداي شاخص خود در دوران دفاع قدس همچون ستاره بر تارک تاريخ مي درخشد و آمار شهداي اين شهرستان با توجه به جمعيت آن در زمان جنگ تحميلي، بي نظير و خيره کننده است.

حجت الاسلام مردان در ادامه يادآور شد: ایران با فداکاری شهیدان و با صبر و پایداری آزادگان و جانبازان و با گذشت و بزرگواری خانواده‌های آنان و هدایت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) توانست خود را به قله‌های عزت و افتخار در جهان برساند.

لازم به ذكر است، شهرستان آران و بيدگل 34 شهيد طلبه و روحاني در انقلاب و  هشت سال دفاع مقدس تقديم اسلام و انقلاب اسلامي است./203/1307/ب1

ارسال نظرات