۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۷۶۹۶۵
امام جمعه هفتگل:

لغو روادید کشورهای اسلامی در جهت اسلام ستیزی است

امام جمعه هفتگل با اشاه به اقدام ترامپ در منع روادید به شهروندان چند کشور اسلامی، چنین اقدامی را نشان دهنده اسلام ستیزی و نژادپرستی دولت جدید آمریکا دانست.
امام جمعه هفتگل

حجت الاسلام علی خلیلی، امام جمعه هفتگل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اقدام ترامپ در منع روادید به شهروندان چند کشور اسلامی از جمله ایران گفت: از شخص متعصب و نژادپرست دنیا زده چنین اقدامی بعید نبود و رفتارهای غیرعقلانی ترامپ نقل و نبات مجامع جهانی شده است.

امام جمعه هفتگل با بیان اینکه لغو روادید شهروندان کشورهای اسلامی، اسلام ستیزی سیستم سیاسی جدید آمریکا را نشان می دهد، خاطرنشان کرد: نژادپرستی و اسلام ستیزی در دوران ترامپ تشدید خواهد شد و اتخاذ چنین تصمیماتی قطعا به ضرر آمریکا است و جهانیان ساکت نخواهند ماند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هفتگل با اشاره به اینکه جهانیان در برابر چنین اقداماتی به قضاوت خواهند پرداخت، ابراز داشت: اعتراض در خود آمریکا نسبت به چنین اقداماتی دال بر آگاهی افکار عمومی و مخالفت با اقدامات مغایر با عدالت، منطق، شرافت و کرامات انسانی است.

حجت الاسلام خلیلی منع صدور روادید شهروندان کشورهای اسلامی را مغایر با شرافت و کرامت و وجدان انسانی برشمرد و افزود: این اقدام تأثیری منفی بر هیأت حاکمه آمریکا خواهد داشت و چه بسا در نتیجه چنین اقداماتی شاهد پیدایش جنگ جهانی سوم باشیم.

وی با بیان اینکه دولت جدید آمریکا آغاز خوبی ندارد، تصریح کرد: تذکرات رؤسای کشورهای جهان به ترامپ درباره اقدامات جنجال آفرین نشان از نگرانی های آنها نسبت به بدعهدی های آمریکا دارد و احتمال عدم پایبندی ترامپ به برجام به عنوان یک توافق نامه بین المللی بسیار زیاد است.

امام جمعه هفتگل اقدامات و رفتارهای نسنجیده ترامپ را سبب ابهام جهانیان و نگرانی درباره آینده جهان و تنش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی دانست./302/9456/ب1

ارسال نظرات