۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۷۷۰۴۴
مدیر مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن:

طلاب در دهه فجر اهمیت استقلال اقتصادی را تبیین کنند

مدیر مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) گفت: باید طلاب در دهه فجر اهمیت استقلال اقتصادی و تأثیر آن در استقلال سیاسی را تبیین کنند.
علم الهدی

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر علم الهدی، مدیر مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت دهه فجر درباره ارزش و اهمیت استقلال اقتصادی، گفت: اقتصاد مقاومتی که یکی از ارکان آن تکیه نداشتن به خارج مرزها و پرداختن به تولید داخلی است سبب استقلال اقتصادی کشور می‌شود.

وی با اشاره به عامل دیگر استقلال اقتصادی، افزود: قناعت در مصرف نیز یکی دیگر از عوامل استقلال اقتصادی است که سبب نگاه صحیح و اصولی به آینده زندگی، رفع معزلات اجتماعی و سربلندی مقابل دشمن است.

 مدیر مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان علی(ع) مبنی بر اینکه فقر سبب سیاهی چهره می‌شود، عنوان کرد: فقر سبب از دست رفتن استقلال اقتصادی و به تبع استقلال سیاسی است.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی افزود: با اقتصاد درون‌زا و توجه به تولیدات داخلی می‌توان تمام رشته‌های وابستگی اقتصادی را قطع کرد.

 وی درباره استقلال فرهنگی اظهار داشت: بعد انقلاب شکوهمند گام‌هایی در این زمینه برداشته شده اما به کمال نرسیده است، باید مردم با توجه به فرهنگ ناب اسلامی و بر مبنای اقتصادی مقاومتی انقلابی دگر داشته و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

 مدیر مرکز آموزش عالی حضرت قاسم بن الحسن(ع) افزود: تا زمانی که یک ملت به لحاظ اقتصادی مستقل نباشد نمی‌تواند از نظر سیاسی به استقلال دست یابد.

حجت‌الاسلام علم الهدی گفت: اینکه یک ملت تولیدات داخلی خود را قبول نداشته باشد و به کالاهای خارجی توجه بیشتری کند به علت فراموش کردن ارزش داشته‌های خود است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه مردم به ویژه طلاب در رسانه، دانشگاه و مدارس سبک زندگی اسلامی را که یکی از مبانی آن اقتصاد مقاومتی است ترویج داده و به آن جامه عمل بپوشانند تا به استقلال اقتصادی دست پیدا کنیم./807/302/ب2

ارسال نظرات