۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۷۷۱۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان نسبت به انقلاب و نظام قدرشناس باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همه ما به‌ویژه مسؤولان و مدیران بر سر سفره‌ای که امام راحل و شهدا گسترانیده‌اند نشسته‌ایم؛ ازاین‌رو باید نسبت به انقلاب و نظام قدردان و نمک‌شناس باشیم.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با اعضای ستاد دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، با تبریک فرارسیدن دوازدهم بهمن، سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب به کشور، اظهار کرد: با ورود امام راحل به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی ما از زنجیرهای استبداد و استکبار داخلی و خارجی آزاد شدیم.

وی با اشاره به ظلم‌های دوران طاغوت، اضافه کرد: در دوران طاغوت نه‌ تنها ملت بلکه شخص اول مملکت هم از خود اختیاری نداشت؛ به‌ گونه‌ای که تمامی مهره‌های اصلی کشور از سوی بیگانگان و مستکبران خارجی انتخاب می‌شدند و قدرت گزینش وجود نداشت؛ اما امام خمینی(ره) این راه را گشود و ما را به کرامت انسانی و اختیار تعیین آینده کشور رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نخستین خدمت امام(ره)، خدمت به انسانیت ملت و رساندن آنها به کرامت انسانی بود که در این راستا در همان ابتدای انقلاب نهادهای مختلف تأسیس و قانون اسلامی کشور نوشته شد و با رأی ملت تأیید شد و امروز شاهد آن هستیم که قانون اسلامی در ایران که برگرفته از دین مبین اسلام و قرآن کریم است، در مملکت ما جاری و ساری است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: در دوران طاغوت، اسلام در دست برخی از متحجران بود و به سیاست‌ها و ظلم‌هایی که در حق مردم می‌شد کاری نداشت؛ از این‌ رو فقر، جهل و فساد در ایران بیداد می‌کرد اما با پیروزی انقلاب این مثلث شوم برانداخته شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) ابراهیم‌وار تمام بت‌های دوران طاغوت و حتی بعد از انقلاب را از بین برد و شاخ مستکبران داخلی و خارجی را شکست تا انقلاب اسلامی راه خود را ادامه دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: امام راحل خود به‌ تنهایی یک امت بود و از آنجا که به راه و هدف خود ایمان داشت توانست به‌ خوبی انقلاب را به سمت تعالی و استقلال هدایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: ما قبل از انقلاب همه صفر بودیم و ناخوانا؛ اما امام خمینی(ره) همانند عدد بود و در وقتی در کنار ما قرار گرفت ما هم خوانا شدیم و چون تعداد صفرها؛ یعنی همان خیل عظیم ملت مسلمان، بسیار زیاد بود در نتیجه با در کنار هم قرار گرفتن امام و امت، شخصیت و اقتدار ایران اسلامی تضمین شد و در اینجا بود که امام خمینی(ره) با تمام قدرت بیان کرد: «من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می‌کنم و توی دهان این دولت می‌زنم».

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امام(ره) مردم‌سالاری دینی را نهادینه کرد و در این راستا حق بسیار بزرگی بر گردن ملت ایران دارد؛ به همین دلیل همه آحاد ملت و دولت وظیفه دارند هر سال یاد و خاطره دوران پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند.

وی اضافه کرد: نباید یادمان برود که همه ما به‌ ویژه مسؤولان و مدیران نظام بر سر سفره‌ای نشسته‌ایم که امام (ره) و شهدا آن را گسترانیده‌اند؛ از این‌ رو باید مواظب باشیم در راه و مسیری که آنها طراحی کرده‌اند حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ملت ایران، همه مسؤولانی که نمک‌شناس و یا نمک‌نشناس هستند را به‌ خوبی می‌شناسند و در مورد هر دو گروه تصمیم‌های خوب و به‌ موقع می‌گیرد که نزدیک‌ترین نمونه آن هم قدرشناسی ملت ایران از جان‌فشانی آتش‌نشان‌ها در حادثه ساختمان پلاسکو بود؛ به‌ گونه‌ای که توجه مردم قدرشناس ایران به این خدمت رسانان سبب شد تا جان‌باختگان در آن حادثه را با عنوان شهید تشییع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه از مسؤولان خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق برای شناساندن مسیر انقلاب و تاریکی‌های دوران طاغوت به نسل‌های جدید تلاش کنند تا جوانان و نوجوانان بیش از پیش قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشند./9314/202/ب2

ارسال نظرات