۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۷۷۱۳۳
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بی توجهی به فرهنگ ظلم به نظام است

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پرداختن به سبک زندگی و تمدن اسلامی ایرانی یکی از موضوعاتی است که در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.
محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی که در شهر قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت های فرهنگی این کمیسیون، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که در دستور کار قرار گرفته است، توجه به سبک زندگی و تمدن ایرانی اسلامی است.

وی افزود: هرچند که در اسناد بالادستی مانند سندتحول نظام آموزشی، اسلامی شدن دانشگاه ها و نقشه جامع علمی کشور، توجه ویژه ای به سبک زندگی و تمدن اسلامی ایرانی شده است، اما حرکت در این مسیر نیازمند عزم ملی و ریل گذاری قانونی و نظارت بر اجرای این قوانین است.

 رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: استفاده از دیدگاه و نظرات بزرگان و علما چراغ راهی است که می تواند ما را در دستیابی به اهداف خود یاری دهد.

زاهدی، راه اندازی کمیته فرهنگ و تربیت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را یکی از کارهای انجام شده در این حوزه دانست و تأکید کرد: با توجه به اینکه وزارت های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و همچنین بهداشت و درمان، با محدوده سنی کودک تا جوان سر و کار دارند، اگر نتوانیم مباحث فرهنگی و اسلامیت نظام را جاری کنیم ظلم بزرگی به کشور شده است.

وی افزود: اعضای این کمیته از اعضای متدین، متعهد و ولایتمدار هستند که در این مسیر تمام تلاش خود را صرف به نتیجه رساندن این موضوع کرده اند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که در آستانه دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، به حضور یکی از ارکان و پایه های اصلی انقلاب در قبل و بعد از پیروزی انقلاب رسیده ایم و امیدواریم رهنمودها و هدایت های مراجع به ویژه آیت الله نوری همدانی سرمشق ما در تصویب و نظارت بر قوانین باشد./872/202/ص

 

ارسال نظرات