۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۷۷۱۳۹
همزمان با سراسر کشور؛

نخستين پويش ملي «چله انقلاب اسلامي» در کاشان برگزار مي شود

مجري برنامه‌هاي پويش ملي «چله انقلاب اسلامي» در کاشان از اجراي نخستين پويش ملي «چله انقلاب اسلامي» به‌ مناسبت ايام الله دهه فجر همزمان با سراسر کشور در شهرستان کاشان خبر داد.
روح الله توكلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، روح الله توكلي، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: پويش ملي «چله انقلاب اسلامي» با محوريت شبکه جوانان رضوي و همت و توان مجموعه‌ها و تشکل‌هاي انقلابي و مردمي ويژه بزرگداشت سي و هشتمين سالگرد انقلاب اسلامي در شهرستان كاشان به ‌عنوان معدود شهرستان‌هاي برگزار کننده همرديف با مراکز استانها برگزار مي‌شود.

وي با تاکيد بر اجراي  پويش ملي «چله انقلاب اسلامي» با محوريت شبكه جوانان رضوي، ابراز کرد: معرفي كامل اهداف و دستاوردهاي آن واقعه عظيم در سراسر كشور و به صورت چرخشي در شهرهاي منتخب از تاريخ 30 ديماه تا سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، با همت و توان مجموعه‌ها و تشكل‌هاي انقلابي و با حضور همه اقشار مردم هدف از اجراي اين پويش ملي است.

توكلي با اشاره به اينکه ‌ کاشان از معدود شهرستان‌هاي عهده‌ دار اجراي برنامه‌هاي اين پويش ملي است تصريح‌ کرد: مؤسسه خادمين فرهنگي حضرت رضا(ع) در کاشان که در دهه کرامت نيز مجري برگزاري جشن‌هاي ملي زير سايه خورشيد به‌ عنوان تنها شهرستان برگزار کننده همزمان با ساير مراکز استان‌ها در سراسر کشور است با همکاري ديگر تشکل‌ها و اقشار مردمي و فعالان فرهنگي مجري اين پويش ملي در اين شهرستان است.

به‌ گفته‌ وي، اين پويش در کاشان با دو برنامه‌ عمومي و طرح دانش‌آموزي با همکاري مؤسسات، تشکل‌هاي فرهنگي، مردمي و فعالان فرهنگي در کاشان و شهر برزک از توابع اين شهرستان برگزار مي‌شود.

مجري برنامه‌هاي پويش ملي «چله انقلاب اسلامي»در کاشان اظهار داشت: برنامه‌هاي عمومي با همکاري فعالان فرهنگي بعد از نماز مغرب و عشاء روز سه‌شنبه 19 بهمن در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر برزک برگزار مي‌شود.

توکلي، سخنراني حجت‌الاسلام مستشاري معاون نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها را از ديگر برنامه‌هاي پويش ملي چله انقلاب اعلام كرد و افزود: تقدير از خانواده مدافع حرم شهيد طهماسبي، خانواده شهيد اکبر نقاده از شهداي انقلاب دو شخصيت تاثيرگذار و فعال فرهنگي شهر برزک از ديگر برنامه‌هاي عمومي اين پويش است.

وي افزود: طرح دانش‌آموزي نيز در کاشان با همکاري مديريت آموزش و پرورش اين شهرستان در قالب «جُنگ دانش‌آموزي انقلاب» ساعت 10 صبح روز شنبه 16 بهمن در کانون الزهرا(س) کاشان اجرامي‌شود.

توکلي با اشاره به حضور 400 دانش آموز کاشاني از گروه سني 14 تا 15 سال در اين برنامه افزود: سخنراني حجت‌الاسلام مهديزاده، تقدير از خانواده شهداي مدافع حرم به ويژه شهيد احمدي به‌ عنوان پدر دو دانش‌آموز، تجليل از شهيد 15 ساله «محسن ديلم» به نمايندگي از خانواده شهداي انقلاب اسلامي، برگزاري مسابقه و اجراي گروه سرود شهيد نقاده با دو سرود مدافع حرم و انقلاب از جمله برنامه‌هاي «جُنگ دانش‌آموزي انقلاب» در کاشان است.

وي، در ادامه در تشريح محوريت و رويکرد موضوعي برنامه‌هاي پويش ملي چله انقلاب در سراسر کشور خاطرنشان‌کرد: اين پويش ملي در چهار محور برنامه‌هاي عمومي، نشست‌هاي تخصصي، طرح دانش‌آموزي و طرح فضاي سايبري در سراسر کشور و با رو يکرد موضوعي دستاوردهاي انقلاب اسلامي و اعتماد به آمريکا اجرا مي‌شود.

به‌گفته‌ وي، برنامه‌هاي عمومي با رويکرد حس تعلق خاطر و اميد به انقلاب اسلامي، پاسداشت انقلابي اسلامي، بيان دستاوردهاي انقلاب و مخاطب عموم مردم با اولويت جوان به صورت برنامه محور و شاخص در سطح شهر در يکي از مراکز عمومي برگزارمي‌شود.

مجري برنامه‌هاي پويش ملي «چله انقلاب اسلامي» در کاشان، نشستهاي  تخصصي را با رويکرد تقويت گفتمان انقلاب اسلامي، انسجام، همبستگي و تقويت بنيه بصيرتي جبهه خودي انقلاب و مخاطب مديران تشکل‌ها فعالان فرهنگي شهر يا استان اجرا کننده طرح برشمرد.

توکلي همچنين اجراي طرح‍‌‌هاي دانش ‌آموزي را نيز با رو يکرد فعال شدن‌ نسبت به تعامل با مخاطب، ايجاد حس و نگاه مثبت ارتباط با انقلاب اسلامي و نقش آفرين بودن در ساخت آينده آن دانست و گفت: طرح فضاي سايبري با رويکرد احصا و دسته ‌بندي شبهات محوري در فضاي مجازي و توليد محصولات فرهنگي در مقابله با جبهه معاند براي عموم مردم بويژه جوانان برگزارمي‌شود./203/1307/ب1

ارسال نظرات