۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۷۷۱۶۱
عضو هیأت نمایندگی آیت الله سیستانی:

مرجعیت پیوند دهنده ملت ایران و عراق است

عضو هیأت نمایندگی حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به ارتباط عمیق عشایر با مرجعیت و علما، گفت: مرجعیت پیوند دهنده ملت های ایران و عراق و تحکیم کننده وحدت قبائل و عشایر است.
عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام ابراهیم نصیراوی، عضو هیأت نمایندگی آیت الله سیستانی، پیش از ظهر امروز در مضیف دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با ابلاغ سلام و دعاهای حضرت آیت الله سیستانی به مردم، علما و عشایر خوزستان گفت: پیوند عمیق و محکم ولایت و مرجعیت، ملت های ایران و عراق را به یکدیگر گره می زند و مایه فخر و مباهات است که عشایر دست و بال یاری رسان به مرجعیت قلمداد می شوند.

عضو هیأت نمایندگی حضرت آیت الله سیستانی با بیان اینکه دین اسلام و اهل بیت(ع) به قبائل و عشایر توجه خاصی دارند، ابراز داشت: آیه «یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ» و سفارش «وَ أَكْرِمْ عَشِيرَتَكَ، فَإِنَّهُمْ جَنَاحُكَ الَّذِي بِهِ تَطِيرُ، وَأَصْلُكَ الَّذِي إِلَيْهِ تَصِيرُ، وَ يدُكَ الَّتي بِهَا تَصُول» از امام علی(ع) به فرزند خود شاهدی بر چنین ادعایی است.

حجت الاسلام نصیراوی با اشاره به اینکه قبائل سند مرجعیت در طول تاریخ بودند، اظهار داشت: قبائل و عشایر گوش به فرمان مرجعیت بوده و صفوف وحدت خود را به نام مرجعیت تحکیم خواهند بخشید.

وی با بیان اینکه در سیره عشایر عرب خوزستان و عراق پیوند و ارتباط با علما و مرجعیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: نزاع و درگیری میان دو قبیله در عراق صورت گرفت که دولت از مرکزی از پایان بخشی به آن عاجز ماند اما حضرت آیت الله سیستانی با ارسال نماینده خود پایان نزاع ها را خواستار شد و بزرگان این دو عشیره به ندای مرجعیت لبیک گفته و به نزاع پایان دادند.

عضو هیأت نمایندگی حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه آیت الله سیستانی وحدت و یکدلی را در دل ها می کارد، ادامه داد: حضرت آیت الله سیستانی به درگیری و فتنه ای دیگر که در عراق شعله ور و دولت های منطقه از پایان بخشی به آن عاجز ماندند و تنها با خطاب قرار دادن عشایر و فرزندان عراق بر ضرورت وحدت و پایان بخشی به نزاع ها، شاهد لبیک مردم به ندای مرجعیت بودیم.

حجت الاسلام نصیراوی گفت: نیاز به همراهی قبائل و عشایر و اتحاد برای رویارویی با تروریسمی هستیم که اولویت خود را هدف قرار دادن مذهب تشیع و شیعیان در نظر گرفته است./203/9456/ب1

ارسال نظرات