۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۷۷۱۹۸
سخنران حرم رضوی:

حضرت زینب نماد مقاومت اسلامی است

سخنران حرم رضوی با اشاره به حماسه سازی های حضرت زینب(ع) در حادثه کربلا، گفت: این بانوی بزرگوار نماد مقاومت اسلامی است که ایستادگی اش پیروزی را در حادثه کربلا رقم زد.
حضرت زینب(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت، کارشناس و پژوهشگر اسلامی درنشست «فجر فاطمی و مقاومت انقلابی» امروز 11 بهمن در رواق امام خمینی حرم رضوی گفت: ما مناسبت هایی داریم که ملت باید در آن بصیرت داشته باشند و این مناسبت پیش روی ما که همان دهه فجر است، حائز اهمیت می باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان بدتر از گرک در مقابل انقلاب اسلامی هستند، افزود: این انتخابات آمریکا، سقوط و اضمحلال آنان است و شما خواهید دید که دیگر کشوری به نام آمریکا وجود ندارد.

حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه آمریکایی ها به دست خودشان این دولت ظالم و مستکبر را از بین می برند، اظهار کرد: دشمن آنقدر سرسخت و لجوج است که نوع خباثت و رذالتش را باید به خوبی شناخت تا در برابر آن بتوان مقاومت و ایستادگی کرد.

وی درباره مقاومت اسلامی با اشاره به حماسه سازیهای حضرت زینب(ع) در حادثه کربلا گفت: این بانوی بزرگوار نماد مقاومت اسلامی است که ایستادگی اش پیروزی را در حادثه کربلا رقم زد.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه انقلاب دو مفهوم دارد که از کلمه قلب گرفته شده و قلب به معنای متحول شدن و زیر رو رو شدن است، تصریح کرد: فرماندهی برخی اعضای بدن در خون سازی با قلب است و در واقع  این دستگاه حیاتی بدن را تغییر می دهد و زیر رو می کند.

وی با بیان اینکه انقلاب در باب انفعال است، تصریح کرد: حول محور انقلاب ها می توان دو گزینه را انتخاب کرد که یکی انقلاب در مقابل جهل، نادانی و نبود ارزشها قرار بگیرد و ضد ارزش را به ارزش تبدیل کند و نگرش ها را عوض کند و مسیر را اصلاح کند و شرک را به خدا برستی و بت پرستی را به خدا پرستی و توحید گرایی سمت و سو بدهد.

حجت الاسلام دهشت تصریح کرد: از این نمونه انقلاب یکی در صدر اسلام داریم که انقلاب پیامبر اکرم(ص) است که در 27 رجب سال عام الفیل اتفاق افتاد و آن بزرگ مرد تاریخ بشریت و ولی و حجت خدا آن انقلاب بزرگ را در شبه جزیره عربستان و حجاز آن زمان ایجاد کرد که کار بسیار سختی بود.

وی با تأکید بر این مطلب که قسم دیگر انقلاب سخت تر است، اظهار کرد: در انقلاب نوع دوم اینگونه است که ارزشها در آن جامعه جا گرفته است اما مسیر را به درستی نمی روند چرا که بدعت و سنت غلط گذاشته اند و مسیر بد تعریف شده و این انقلاب دشوارتر است و دلیلش این است که عده ای این موضوع را باور کردند.   

کارشناس و پژوهشگر اسلامی ادامه داد: انقلاب امام حسین(ع) خیلی سخت بود چرا که باید هر چه دارد بدهد که بقیه باور کنند و امام همه چیزش را برای اسلام و ارزشهای اسلامی داد و این درحالی است که هر کسی همه داشته هایش را برای انقلاب نمی دهد./202/934/ب1

ارسال نظرات