۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۷۷۱۹۹
آیت الله جوادی آملی:

تفاوت در حرف و عمل عامل بسیاری از مشکلات کشور است

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: اقتصاد مقاومتی برای ملتی که گرسنه است، معنا ندارد و چنین ملتی امکان ندارد که اهل تملق نباشد؛ چنین ملت هایی توانایی مقابله و مقاومت ندارند.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، 11 بهمن ماه در دیدار اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان این که یکی از مشکلات بزرگ کشور این است که حرف و عمل ما با هم متفاوت است، اظهار داشت: عامل بسیاری از مشکلات کشور این است که به یک شیوه حرف می زنیم؛ اما به شیوه دیگر عمل می کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: ملتی که کیف و جیبش خالی باشد، توانایی مقابله ندارد و ستون فقراتش شکسته است؛ در واقع ملتی که ستون فقراتش شکسته باشد، فقیر است.

وی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی برای ملتی که گرسنه است، معنا ندارد و چنین ملتی امکان ندارد که اهل تملق نباشد؛ چنین ملت هایی توانایی مقابله و مقاومت ندارند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: آدم عاقل حاضر نیست که حاصل عمر خود را بدهد و به ازای آن کالای بی ارزشی دریافت کند؛ توجه به معارف اهل بیت(ع) مانع ایجاد اختلافات طبقاتی می شود.

وی به اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، توصیه کرد: اگر این کمیسیون بتواند دو عنصر شناخت انسان و مرگ را به خوبی در جامعه تبیین کند، دیگر اختلاس، حقوق نجومی، اعتیاد و بسیاری از مشکلات دیگر در کشور وجود نخواهد داشت.
حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: این طرز فکر قبل از اسلام در این سرزمین وجود نداشت و همین شیوه تفکر بود یعنی شناخت صحیح انسان و مرگ بود که انقلاب اسلامی را به پیروز رساند.

وی با تأکید بر این که کمیسیون آموزشی مجلس باید نخبه پروری کند، گفت: وجود افراد برجسته ای همچون بوعلی سینا نشان دهنده این است که این سرزمین لیاقت تربیت چنین نخبگانی را دارد و شما باید به این امر اهتمام داشته باشید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: جایگاه زن و مرد باید به درستی تعریف و تبیین شود که اگر این کار انجام شود، با مباحث و مشکلات فاجعه آمیزی مثل طلاق و ازدواج زودرس روبه‌رو نخواهیم شد.

این مفسر قرآن کریم به فرهنگ اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ صحیح اجتماعی برای مدیران و ملت تبیین شود و اگر این کار انجام نشود، جامعه بازدهی مطلوبی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این افکار غربی که انسان پس از مرگ پوسیده می شود، سبب پیدایش جنگ جهانی اول، دوم و جنگ های نیابتی شده است؛ این در حالی است که دین مبین اسلام تصریح می کند که این انسان است که مرگ را می میراند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که اگر دو غده سرطانی غرب دستشان باز شود، جنگ جهانی سوم را راه اندازی خواهند کرد، گفت: امروز کارخانه های اسلحه سازی سه شیفته کار می کنند؛ انسانیت انسان باید به او تفهیم شود؛ اگر موجود ابدی، خود را با کالای غیر ابدی مبادله کند، باعث خسران است./840/202/ص

 

ارسال نظرات