۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۷۷۲۰۵
نماینده خبرگان رهبری:

رسانه‌ها بر عملکرد مسؤولان نظارت داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که رسانه‌ها بایستی بر عملکرد مسؤولان نظارت داشته باشند، گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بایستی در کنار نقد منصفانه و کارشناسانه باشد.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم معارفه مسؤول جدید دفتر خبرگزاری ایرنا در مراغه با تأکید بر اهمیت کار رسانه‌ای در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نقش مهم رسانه‌ها در عصر معاصر بر کسی پوشیده نیست.

وی با تأکید بر این‌که رسانه‌ها در جلب اعتماد عمومی نسبت به نظام اسلامی نیز نقش مهمی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: با وجود هجمه های رسانه ای و فرهنگی دشمنان علیه نظام، دولت و مسؤولان، این خبرگزاری با تعهد و صداقت و با تکیه بر اصول صحت، و امانت داری در راستای اطلاع رسانی صادقانه به آحاد جامعه تلاش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به نقش مؤثر خبرگزاری ایرنا در اطلاع رسانی به موقع و مناسب در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی گفت: این رسانه بزرگ و صاحب قدمت، ترسیم کننده دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و دولت برای آحاد جامعه است؛ دهه فجر نیز فرصتی ارزشمند برای تشریح آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که رسانه‌ها بایستی انصاف را در نقد عملکرد نظام اسلامی داشته باشند، افزود: تبیین و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ارزش های متعالی انقلاب و نظام اسلام و نیز دستاوردهای انقلاب اسلامی بایستی در کنار نقد منصفانه و کارشناسانه باشد.

وی با اشاره به این‌که رسانه‌ها چشم بینای جامعه هستند، ادامه داد: ترسیم رویکردهای اساسی نظام و دولت در رشد و اعتلای جامعه و نیز به تصویر کشیدن نقاط قوت و ضعف دستگاه های اجرایی، نهادها و جامعه به صورت شفاف، دقیق و صحیح از نقاط قوت بزرگ این رسانه و خبرگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: فرهنگ سازی، توجه به آسیب ها، نقاط قوت و ضعف دستگاه ها و نهادها و انعکاس دیدگاه های مردم در جامعه همواره به عنوان رویکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی بوده و این امر نشان دهنده نقش و تاثیر انکارناپذیر این رسانه در جامعه کنونی دارد.

همچنین محمد عزیزی راد، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در آذربایجان شرقی با اشاره به نگاه فراجناحی این رسانه به مسائل مختلف در سطح جامعه اظهار داشت: رویکرد فرهنگی و اجتماعی این خبرگزاری همواره در مسیر خدمتگزاری و اطلاع رسانی صحیح و صادقانه بوده است.

گفتنی است، در پایان این دیدار عیسی عطاپور به عنوان مسؤول جدید دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مراغه معرفی شد و از خدمات علیرضا فولادی رئیس قبلی این مرکز قدردانی بعمل آمد./935/203/ب2

 

ارسال نظرات